Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

När berättade ni?

Skrivet av Gl@d
Jag skall bli pappa i september, och min fru är nu i 12:e veckan. Jag spricker av stolthet och vill berätta för alla, samtidigt så vill man inte berätta för tidigt med tanke på allt som kan hända. Min fru och jag har kommit överns att inte berätta förrän efter nästa ultraljud (om ca en vecka) och det kommer jag att respektera, däremot är det skönt att ha detta forum som en anonym ventil!!

Man vill ju inte ljuga, men jag får frågan med jämna mellanrum från kompisar om det är dags och då svarar jag bara att vi ligger i hårdträning...

Så när berättade ni?
Svar på tråden: När berättade ni?

Efter de första...

Skrivet av  Totte
3 månader, det är den tid som de flesta missfall kommer inom, efter 3 månader är det mer säkert.

Det var iaf vad x-et påstod och jag har för mig att jag har sett den tid någon annan stans också.

GRATTIS i alla fall :-D

Sambon testade

Skrivet av  Hälge
sig när vi var hos några kompiar så dem fick veta det direkt, det e då våra närmsta vänner, sen tog det ett tag tills föräldrar o svärföräldrar fick höra nyheten, tror vi va i 12:e eller 13:e veckan :) Sen tog det ytterligare ett tag före arbetskamrater o Chefen fick veta, drog på det så länge som möjligt pga att jag jobbar på ett litet företag med bara fem anställda.. så man va lite osäker på hur de skulle reagera, men tack o lov, det var bara positivt!!
jag känner igen det där med att man vill att hela världen ska veta :) vår lille beräknas komma den 8:e Mars, så det e ju inte så länge kvar jag längtar nå´t fruktansvärt!! det e det bästa som hänt mig :)
Jag önskar er all lycka!!

Ungefär

Skrivet av  Andy
12 veckor vi med. MAn vill ju som sagt berätta. TAck för att vi fick veta iaf:-) Och Lycka till!

Efter UL

Skrivet av  PPP
Att vänta tills efter det första ultraljudet brukar vara en god ide. Annars är ju den traditionella gränsen just vecka 12 eftersom risken för komplikationer då anses minska drastiskt.

Vi väntade ungefär 13 respektive 17 veckor, tror jag.