finns det någon som vill lyssna? |
|
Skrivet av | Peter |
Hej finns det någon som vill lyssna på mina problem och kanske ge mej tips och råd..... / Peter |
|
Svar på tråden: finns det någon som vill lyssna? | |
|
|
Det är många som lyssnar... |
|
Skrivet av Totte | |
men inte alla som svarar. Själv läser jag "allt" men vissa saker har jag inte nog "choklad på skjortan" till att komma med vettiga råd och kan därmed likaväl knipa igen eller hur? Så kasta fram problemet och kolla om lösningen dimpar ner. Om inget annat kan du få olika vinklar på saker och ting och det kan ju också vara bra. |
|
jo men detta som hänt mej är ett större problem |
|
Skrivet av Peter | |
detta som har hänt mej är ännu större problem | |
|
|
jo men jag har hamnat i en tråkig sits..... |
|
Skrivet av Peter | |
den sits som jag har hamnat i är ingen rolog sist jag har blivit anmäld ännu en gång för barn mishandel och jag mår fruktansvärt dåligt utav detta men tillläggas skall att jag hartyvärr ett häftigt temprament som jag måste tackla. jag undrar nu om det finns någon som vet om man kan komma i kontakt med någon stöd förening som kan hjälpa mej att få bukt med mitt temprament snälla ska själv idag kontakta psyk och be om ett samtal med dom detta skall jag göra klockan 0800 imorgon bitti för att få en tid med en gång har varit anmäld flera gånger tidigare för samma sak men då blev det ingenting . blir det en utredning så vet jag inte vad jag gör jag har saboterat för hela min familj och min fru pratar inte med mej längre jag hatar mej själv för att jag inte kan tygla mitt temperament mot mina barn har haft kontakt tidigare med psyk men den kontakten följdes aldrig upp mestadels p.g.a slarv ifrån mej men somsagt finns det någon som kan hjälpa mej med en gång så vore jag tacksam snälla jag är desesperat /P |
|
Har inget bra.. |
|
Skrivet av Smålandspappa | |
tips att ge dig tyvärr men jag tycker det är bra att du har börjat nysta i ditt probloem. Bra att du tar kontakt med psyk...passa på att fråga dom där om de vet vart man vänder sig för att få mer hjälp. Prova att söka på internet....kanske kan du hitta något där. Har du någon god vän så tycker jag du ska be henne/honom om hjälp att leta efter info samt att vara lite stödperson. Lycka till Snöiga Smålandshälsningar |
|
Jobbigt |
|
Skrivet av Empappati | |
Precis som Smålandspappa tycker jag det är bra att du är medveten om ditt problem och vill göra något åt det. När det känns trögt och du behöver uppmuntran kan du ju vända dig hit. Vad gäller hjälp med problemet kan det nog vara bra att tala om ungefär i vilken region du bor, det är svårt att tipsa om kvalificerad hjälp utan att veta var du finns. Pappagrupper finns ju lite runt om i landet, kanske kan en sådan vara till hjälp? Manliga Nätverket vet säkert mer om var man kan vända sig. Du hittar deras hemsida med mer info: http://www.man-net.nu/ Ge inte upp! |
|
|
|
Tack |
|
Skrivet av P | |
Tack ska du ha | |
Under känsliga snack.... |
|
Skrivet av PappaPuh | |
så finns en rubrik som heter "att hantera ilska" där man du nog finna stöd, och tips på vad du kan göra. Lycka till! |
|
Jag kan förstå... |
|
Skrivet av Totte | |
att du mår skit av det men jag får nog säga att min sympati är hos barnet, jag hade själv en pappa som inte kunne styra händerna, men nog om det. Du vill lösa detta på ett långsiktigt sätt och det är värd en eloge. Jag kan hålla med om de tidigare inlägg och vill tipsa om NLP (Neuro Lingvistisk programmering) som utövas av olika terapeuter, jag har använd mig av min styvfar då jag hade en djup kris som förvisso inte hade med aggressivitet att göra men det var MYCKET effektivt. Jag har tyvärr inte en NLP-kontakt här i sverige men om du anser att det kan vara värd försöket vet jag att de utbildas på Axelssons i Stockholm blant annat, de kan väl hänvisa... Lycka till. |
|
|
|
mansjouren kan vara till hjälp. |
|
Skrivet av David. | |
Mansjouren Mansjouren i Stockholm ger män stöd i kriser, till exempel vid separation och vårdnadstvister. Mansjourens adress är Karlbergsvägen 35 A, 113 62 Stockholm. Mansjouren har telefontid måndagar och torsdagar klockan 18.00-21.00. Telefon: 08-30 30 20. Bra att du sträcker ut en hand. Vissa saker i livet kan du inte klara ut på egen hand. David. |
|