Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Annaman må ha fel - men sluta med personangrepp

Skrivet av Gl@d
Jag tycker att det är lite trist att vi angriper Annaman på det viset som har skett nedan. Jag håller inte med Annamna i hans åsikter, men att börja kalla honom troll osv är fel. Låt oss i stället övertyga honom att hans argument är fel att han missar otroligt mycket genom att inte låta sitt barn löra sig ryska eller att han själve inte vill umgås med sina svärföräldrar.
Svar på tråden: Annaman må ha fel - men sluta med personangrepp

Varför är det det?

Skrivet av  Jörn
Tror du att man någonsin kan övertyga ett troll? Det är precis vad han är. Han uppvisar alla de klassiska greppen. Han vräker ur sig något korkat som han får en massa upprörda svar på och bemöter inte på en enda punkt de inläggen. Sedan, när tråden dör (eftersom alla inser att vi har att göra med ett troll) så dyker det upp ett par helt nya nick som dels försvarar ursprungssignaturen och dels fläskar till med nya provokativa saker allt i akt och mening att blåsa fart i debatten igen. Också det rena, klassiska trollgrepp. Se med egna ögon nedan. (Obs jag ser inte dig som ett troll, trots att du försvarar trollet. Du är bara okunnig om hur de funkar och jag hoppas kunna upplysa dig.)
Sedan detta med personangrepp: Det är fanimej bara här på FN man får det till personangrepp för att man protesterar mot någonting någon säger. Det ligger nämligen till så här: Signaturen har inte synts till vare sig förr eller senare. Han har inget i sitt info. Det är ingen som vet vem det är. Han har alltså ingen "historia" eller bakgrund på föräldranätet. Det går alltså inte att angripa honom personligen. I själva verket garvar han bara för att ha rört upp folks känslor. Ju mer otidligheter man vräker ur sig, ju roligare är det för trollet. Det enda som riktigt stör ett troll är att dels bli igenkänd som ett sådant och dels att ingen någonsin svarar på provokationerna.
 

Ger mig i min okunnighet

Skrivet av  Gl@d
OK, mycket som jag inte vet om hur det funkar här.

Jag tyckte bara att stämningen på sidan blev trist då det enda vi diskuterar är denna person som inte tycks kunna leva i ett modernt förhållande.
 

Och...

Skrivet av  F.K.
..vem skapar denna tråkiga stämning?
Jo, just denna Annaman....
Är det så konstigt att man "ger sig på" honom / henne då?
Troll eller inte, JAG håller inte med denna Annaman på något plan, och säjer det gärna.
 

Men..

Skrivet av  Micke
..om det är så att Annaman (eller någon annan) är ett troll är det meningslöst att bemöta inläggen, det ger bara bränsle till brasan. Det engelska uttrycket lyder "don´t feed the troll" och det är så man får se det, matar man inte trollen tröttnar de.
 

Plus

Skrivet av  Migoo
att exakt samma har dykt upp i andra forum.
 

Nu är det så att jag bara skriver i

Skrivet av  Annaman
egen sak men har inte tid att hänga vid datorn alltid som vissa flejmande trollnojare. Att skriva i fler forum kan knappast vara fel för att få bredd, men man bör svara överallt då det finns tid.
Personangrepp istället för sakfrågan brukar komma ifrån småsinta och svagsinta som inte kan ämnet, eller har andra problem. De finns överallt och har visat sig vara riktiga stackare IRL...
 

Tja

Skrivet av  Migoo
Nja det är nog inte så konstigt att reaktionerna blir som de blir. Du i princip endast skrivit om en sak. Sen inte svarat på några av de svar du själv fått. Det skapar de reaktionerna du nu fått. Inte så konstigt tycker jag.

Dessutom skrev jag inte att det var fel att skriva i flera forum. Men att bara lägga in samma sak i ett antal forum och sen knappt bemöta de inlägg som kommer som svar ger en lite märklig bild.

Sen så var inte mitt lilla inlägg var inget påhopp på dig utan bara ett konstaterande.
 

Uj uj

Skrivet av  Jörn - Avslutar.
Kanske vi får hoppas att du slipper TN-detektorn här också?
 

Jag får massvis med bra svar

Skrivet av  Annaman
om man läser på, bara sjuka människor försöker stoppa bra trådar.
 

jo

Skrivet av  Jo
stoppa trådar låter ju friskt..
Låt mig gissa...du jobbar inte som översättare va?
 

Artiklar från Familjeliv