Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hur f-n kommer man över det här då, grabbar?

Skrivet av Pappsen Poppsen
Frugan har vänstrat. Inget \'allvarligt\' säger hon (typ bara hånglat/kladdat), men hon erkänner också att hon har fantiserat om den här killen under tiden vi haft sex, i synnerhet när vi kört doggiestyle (som är hennes favorit).
Första smällen/explosionen är över, nu försöker vi sätta ihop det igen (ja, kanske pga av småbarnen).
Men, jag har svårt att få till det i skallen. När hon klär sig skitsnyggt tänker jag på att hon inte gör det för mig utan för honom (kollega), när vi har sex så dyker det ju upp i skallen att hon egentligen tänker på honom... hon säger att hon inte älskar mig på samma sätt längre, men kanske tillräcklgit ändå.

Ni med erfarenhet, går det här över?
Svar på tråden: Hur f-n kommer man över det här då, grabbar?

Erfarenhet av det första, kanske, men undrar

Skrivet av  Pappa AJ, han med Lilla aj
vad är "doggiestyle", är det typ "mitt liv som hund"???
 

Lite OT, men ändå - ett svar

Skrivet av  Pappsen Poppsen
"doggie style" = hundstil, refererar till en samlagsställning där kvinnan står på alla fyra, och mannen penetrerar henne bakifrån.

Ställningen brukar ibland anses som mindre intim, eftersom de inblandade inte (enkelt) kan se varandras ansikten. Inte sällan kan den också uppfattas som "fantasieggande" av kvinnan, då hon kan leva ut sina enligt många kvinnor förnekade fantasier om "den okände mannen", och det dessutom enkelt kan gå rätt "hårt" till, då mannen har ett bra grepp om höfterna och kan "panga på" rätt bra.

I mitt fall är problemet att jag inte är "den okände", utan specifikt ersatt av en annan man i henns fantasier... :-(
 

Se bara upp för catwalk

Skrivet av  Pappa AJ, han med Lilla aj
eller cat style...
Hans brukar fastna, det lär finnas hullingar, medan hon kutar runt...
 

Jag har ingen erfarenhet

Skrivet av  Jörn
eftersom jag inte resonerar som du. Däremot kan jag tipsa dig om möjliga tankebanor:
Först och främst så har hon inte knullat med honom. (Avsiktligt ordval, "älskar" eller "ha sex" gör man med den man älskar)
Sedan, som läget är nu, när ni försöker lappa ihop förhållandet så kan du tänka så här: Hon klär sig skitsnyggt och sexigt. Alla dreglar efter henne och ALLA är avundsjuka på dig. Du har vunnit. Den enda hon vill ha är du. Du är den enda som hon har sex med.
Att försöka kontrollera henne i det här läget är meningslöst. Duger inte det du har att erbjuda och någon annan är bättre/mer intressant i hennes ögon, är det inte ett skvatt du kan göra åt saken. Allt du kan tänkas säga eller göra i den vägen, driver bara henne längre ifrån dig. Sur för att hon klär sig si-eller-så, sur och arg för att hon "en gång gjorde si eller så", krav på att hon ska bevisa sin kärlek till dig, grubbel och ifrågasättande av vad hon gjorde, grubbel och krav på vem hon tänker på när ni har sex, krav på ändlösa förklaringar till *varför*, sur och förbannad när hon vill ut med väninnor för att du inte vill att hon ska vara otrogen osv. Allt detta bäddar för hennes flytt, tro mig.
Vem eller vad hon tänker på när ni har sex kan du ändå inte styra över, så varför bry sig? Fantasier är fantasier och det är ju fantasierna som triggar kåtheten, inte det mekaniska. Eller hur? Fantiserar du aldrig om någon annan? Aldrig heller om något annat som du inte vill hon ska få veta? Ärligt?

Jag har inte den genen som ger svartsjuka. Jag blir *stolt* då andra män suktar efter min kvinna. Skulle min kvinna råka hamna i säng med någon annan så skulle det inte vara någon stor affär för mig. Däremot om hon blir kär i någon annan och smyger med det skulle jag anse det vara otrohet.
 

Osäker, inte svartsjuk...

Skrivet av  Pappsen Poppsen
...om det nu är någon större skillnad.

OK, du svarar egentligen på min fråga, tror jag, när du säger att om hon blir kär och smyger så är det otrohet. För så var det. Hon var enligt egna ord kär i den mannen, men säger att hon inte är det längre.

Jag ältar inte, jag sväljer mina tankar och är utåt en glad, uppmärksam och uppskattande man - eftersom jag anser att om det "går över" så är det bättre att just svälja förtreten ett tag, om det finns en chans att det blir bättre.

Somliga dagar tänker jag att jag är beredd att göra ungefär vad som helst för att behålla henne och vår familj. Jag fattar ju att det inte stannat vid hångel, speciellt inte om hon varit kär.

Andra dagar tänker jag att jag är alldeles för bra för henne, att jag inte behöver någon som trampar på mig på det här sättet. Kärlek eller inte åsido, så är det f*n förräderiet och den rena brist på respekt att inte ta saker och ting i "rätt" ordning som smärtar mest.

Den pendlingen gör en ju osäker. Och osäkerhet förlamar, hindrar en att njuta av livet.
 

Men då

Skrivet av  Jörn
borde det kunna gå att lappa ihop ju! Säger hon att hon inte är kär i den andre så måste du lita på det.
Fast "kär" och "kär"... Man kan ju även bli betuttad i någon, lite småkär sådär, utan att det ska slå ut i full blom och sluta med "älskar."

Vad som är otrohet för *mig* är ju inte per automatik detsamma för någon annan. Vad du känner och anser vet ju bara du.

Till sist: Du har "somliga dagar" och "andra dagar".. Nyansera dig när det gäller "andra dagar" och lägg det bakom dig. Försök att inte älta, det leder inte framåt. Mitt tips är att ta en slutlig diskussion med henne (om du inte redan gjort det) och *kräv* att hon gör slut med dig *innan* hon börjar fjanta runt med någon annan. Säg att din självrespekt kräver det och att ingen förtjänar att vara i ett förhållande där man är osäker stora delar av tiden. Sedan, säger du, går ni vidare. Nu ger jag inte mycket för åsiktsmaskiner typ Malena Ivarsson, men jag läste en sak hon hade skrivit där hon påstod att många förhållanden går stärkta ur en otrohetsaffär. Det tror jag också.
 

nä du

Skrivet av  37-åringen
Har lyckligtvis inte den erfarenheten men hade jag varit i din sits (oavsett småbarn eller ej) så hade jag tänkt på min stolthet och avslutat relationen.

Hon har de facto vänstrat (var man sätter gränsen är inte alltid självklart) och älskar dig inte på samma sätt längre. Hon fantiserar om en annan man, jag får rysningar bara jag tänker på om min kvinna tänkte/gjorde likadant.
 

otrohet...

Skrivet av  HS
HÅller med.. men min tjej vänstrade fullt ut och det tog jävligt hårt. Känner mig starkare idag, men kan inte lita på en tjej fullt ut.. Anser att det hon gjort är en form av otrohet och tycker du skall sätta en stark gräns på vad du känner och sen avgöra om du skall lappa ihop det eller slopa förhållandet.
Skulle idag själv inte accepterat om sambon sagt något liknade. Hade utan tvivlan gjort slut direkt.
 

Har varit där...

Skrivet av  Totte
fast inte på samma sätt, hon lämnade till fördel för älskaren. Min manliga ego byder mig att berätta att det sket sig mellan henne och älskaren efter 6 veckor.

Grejen i ditt fall är ganska enkel faktisk:
1: Det är bättre för barnet att ha 2 välfungerande föräldrar än 2 dysfunktionella.
2: Känner du att du kan komma till att lita på henne igen?
Om svaret är \'Ja\' är det bara att köra på, en gång är ingen gång, två gånger är en ful vana.
Om svaret är \'Nej\' är det lika bra att avsluta, hitta dig själva och bli en välfungerande förälder på deltid.

Barnet kommer alltid att må bäst av att ha 2 välfungerande föräldrar kring sig "24-7", det nästbäste är att de inte är pan men fungerar bra var för sig.

Den sämste lösningen är att hålla ihop för barnets skull, mer elak är det svårt att vara mot barn. Ingen av föräldrana fungerar och barnet lär sig aldrig vad ett parförhållande betyder av närhet, tillit, värme och problemer.
 

Jäkligt bra skrivet

Skrivet av  johe
Håller med Totte.

Man måste fungera som par annars förstör man för barnen mer än man kan ana.
 

Tack för alla svar, boys.

Skrivet av  Pappsen Poppsen
Ni har på ett eller annat sätt rätt allihop. Det handlar inte så mycket om hennes attityd, som min egen. Jag måste bestämma mig för om jag kan bli lycklig med denna kvinna - därefter faller det mesta på plats som en konsekvens.

Men så smyger sig den där j-la tanken in: "Är jag *lyckligare* på egen hand?" För det är ju inte direkt 100% på att man träffar någon annan, om man så säger...
 

Men är du...

Skrivet av  Totte
*lycklig* _med_ henne????

"Det är svårt att sia, speciellt om framtiden" sa Robert Storm Petersen (Storm P) en gång och det är så sant!

Du verkar välja stilen: "Det är bättre att vara ihop än ensam fast är det kärlek???".

1: Fungerar du och ditt liv bra med henne?
Om svaret är ja slutar du läsa nu och kör vidare.

2: Du fungerar alltså inget bra och kommer att få det bättre själv!

Gör slut! Hitta dig själv och dina prioriteter och bygg upp ett liv som du trivs med, planera på att vara ensam resten av livet, precis när du blir nöjd med din situation kommer "HON" och lägger krokben för dig o sen är det klippt.

Om din trivsel hänger på huruvida du är ihop med någon eller inte har du ett problem som behöver proffesionell hjälp.

Ja, jag är hård, det är mycket svart-eller-vitt men iblant kan man behöva förstärka kontrasten lite.

Vad är det om det inte är bra? Då är det dåligt!!!
Men om det då _är_ bra? Ja, då _är_ det ju bra!!!

Så enkelt kan det faktisk vara. Fast det kan vara oerhört komplicerat att leva upp till ett beslut!
 

jau

Skrivet av  pappa2be
först och främst vill jag bara säga att du och jörn har nog helt olika åsikter angående familje relationer. om han inte bryr sig om att hans fru knullar runt med andra så har de kanske en sk. öppet förhållande. du och din sambo verkar u inte ha det.

Det jag reagerar över är att hon sagt att hon inte älskar dig på samma sätt som förut. visst övergår den första kärleken till en mer "vardaglig" kärlek men i det här fallet... vette fösen va det betyder men skulle min sambo säga så efter en affär... *rynkar på näsan*

Jag kan bara säga att skulle min sambo ha varit otrogen = då ha varit i armarna på en annan man och kyssts... FINITO ! period !!! spelar ingen roll hur snygg och fantastisk man än är, hon kommer att bli ful och rynkig en dag hon med, men hennes insida ännu fulare, är det sortens person du vill spendera dina dagar med? sen finns det massor av fina och snälla tjejer där ute ;)

en sak får man ej reda på via ditt inlägg och det är om hon själv sa det till dig eller om du luskade ut det? om hon sa det så betyder det iaf att hon har haft dåligt samvete och ångrar sig men om inte...

sen är det u naturligtvis också barnen, som totte skrev, bättre med 1 (eller 2) fungarande förälder än 2 halvt fungerande.

hoppas det löser sig kompis :)
 

Coda

Skrivet av  Pappsen Poppsen
Nej, jag fick slita, kämpa och tjata för att försöka få henne att prata om vad som var snett. Och då, som i en bisats, hoppade det fram. Mysko.

I mina ögon är hon inte elak, hon är obetänksam.

Hon trodde nog att jag skulle bryta, också. Kanske var det det hon ville.

Hmm... Kanske dags att kolla på lite lägenheter på söndag. :-(
 

hoppas det löser sig

Skrivet av  pappa2be (rolleyes)
tjena
att du fick dra och slita ur det ur henne var nog inge + i kanten så att säga men då vet du också vart hon står angående affären. för mig skulle det nog handla mest om att mitt förtroende för henne har svikits. själv vill jag kunna lita på personen jag bor tillsammans med, monogam som jag är. Att pussa och älska är att visa siin kärlek för mig så bryter man det så har man också indirekt brutit kärleken. visst, kanske kan den lagas men jag själv skulle nog inte kunna leva med ältandet. är nog bara så till person.

Lyssna till dig själv och vad du tycker och känner. för och emot...

hoppas det löser sig :)
 

inga rolleyes :D imt

Skrivet av  pappa2be
.
 

Efter/för-spel

Skrivet av  Pappsen Poppsen
Nu har man ju funderat lite under några dagar, och jag tror det blir såhär:

Jag propsar på att vi skriver lite papper, dels för 6 månaders prövotid, dels ett avtal om hur vår vårdnad/umgänge skulle se ut om det fallerar. Så att alla papper är klara.

Det känns som om jag till viss del drar mig för att köra hela kalabaliken med skilsmässa/vårdnad/bidrag , och att det kanske är det som gör att man inte känner efter ordentligt. Om de grejorna är "ur vägen" kanske man kan verkligen unna sig att bara se till vilka känslor man har.
 

Artiklar från Familjeliv