Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

vad kan man göra nu??

Skrivet av Fogelberg // The real deal
Är gräsänkling i 3 månader framöver...

tanten och tösen är i kräkland hos sina föräldrar, vad kan jag göra förutom att gå och fiska? kan ju inte fiska och sitta vid datorn hela dagarna?

Jag har precis blivit arbetslös också..
Svar på tråden: vad kan man göra nu??

Trist

Skrivet av  Christopher
Att du blivit arbetslös och saknar familjen alltså.

Att fiska, sitta vid datorn och söka jobb samtidigt borde gå: En 3G-telefon och en bärbar dator samtidigt som du väntar på napp... :-)

Som sagt,

Skrivet av  sailorswede
dvs som Christopher sa,
varför inte fiska, sitta vid datorn och söka jobb.
Samt träna, träffa vänner man inte hinner med lite mer, ta upp nåt intresse man aldrig hunnit förr, läsa, studera (finns säkert lämpliga självstudier man kan ägna sig åt även om man inte sökt nånstans).
Kort sagt, var aktiv, försök göra nåt positivt av det trots allt.
Lycka Till!

mm

Skrivet av  Fogelberg // the real deal
kommer nog bli en hel del fiske under tiden och jobbsökande vid datorn på kvällarna.

Ringde till Athen idag och snackade med tösen... skönt att höra hennes röst.

Har aldrig...

Skrivet av  Ziggy
....varit borta från sonen mer än som mest närmare två veckor. Och det var tillräckligt jobbigt och tomt tyckte jag så jag förstår dig verkligen om du tycker det är tomt.

Precis efter att jag hade separerat så tog jag och renoverade lägenheten. Då hade jag rejäla projekt som tog all tid efter arbetstid varannan vecka då jag inte hade sonen. Kanske har du något som du kan ge dig på.

I våras hade jag även en period mellan två jobb på drygt 1 1/2 månad då jag var ledig. Den använde jag i stort sett bara till att vila upp mig. Jag behövde inte söka jobb eller nåt utan det var redan klart att jag skulle börja på nästa jobb när jag slutade på det ena och jag hade medvetet lagt starten för att få en tids ledighet. Då tog jag det mest lugnt. Var ute mycket samt passade på att läsa böcker....spela lite gitarr mm. Alltså bara göra lugna "må bra" saker för min egen skull. Plus att jag under pappaveckorna hade sonen lite kortare tid på dagis så att vi fick mer "må bra" tid tillsammans också.

Jag tycker det låter bra med fiske.....ut i skogen på hösten då det är så fint....träna lite om du trivs med det......välj tio böcker som du vill hinna läsa.....starta på en kurs eller nåt nån kväll i veckan och pröva nåt nytt som du är nyfiken på.
Se till att inte ställa om dygnet och sitta och hänga halva nätterna för att sedan ta sovmorgon bara för att du inte behöver ta hand om barn och gå till jobbet. Då blir du snart bara "försoffad" och orkeslös. Bestäm hellre dagen innan en någotsånär inrutad plan som säger vad du ska göra dagen efter. Typ. 09.00 Fiske osv....så att du ändå har tider att anpassa dig lite efter även om du sätter dom själv.

Ha det!

(p.s. Du råkar inte ha en manlig släkting med ditt efternamn vars förnamn börjar på E?.......gammal kompis sedan dagis/grundskola en gång i tiden)

ska

Skrivet av  Fogelberg // the real deal
ägna mig lite åt fiske och hårdbantning, träning blir det inte i början men det kommer det med.

Jag har många släktingar men inte med ett E namn, inte vad jag kan minnas iallafall. Jag heter iofs Erik i mellannamn, men har aldrig blivit tilltalad som Erik.