Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Äntligen..Som jag väntat..

Skrivet av :)
Efter att ha varit pappaledig med min dotter Elin,som snart e 2.5 år i ca 7 månader.Så gick jag på min andra pappaledighet med min lille son Linus 10 månader o 7 månader framöver. De e så härligt..ja har honom, alldeles för mig själv. Jag lämnar elin på Dagis vid 09:00 mån,Tis o Torsdag, o hämtar runt 14:00, medan Lena(min sambo, jobbar 80%). Ja ja vet inte hur ni har gjort osv, men personligen, så ser jag det som en ren självklarhet att man delar på föräldraledigheten. Ekonomiskt, blir det lite knivigare, men hallå? Man ser bara sina barn växa upp 1!! gång, det tänker ja aldri missa, oavsett om ja inte kan unna me nå extra under denna tid.

Na nu skall ja Dricka Kaffe

Mvh:Thomas P
Svar på tråden: Äntligen..Som jag väntat..

Härligt

Skrivet av  Gl@d
Grattis Thomas, jag hoppas att du njuter, en annan kan inte mer än längta efter min tre månader!! (Har lite annorlunda regler här i Belgien, har dock lyckats utverka pappaledighet. Det hade inte en hört talas om.)

Det är så jävla

Skrivet av  PBSthlm
underbart att vara pappaledig. Har just avslutat min ledighet och saknar det. Jobbar 90% för att dagisdagarna skall bli kortare.
Ta vara på tiden den går alldeles för fort.

Det blev ett sådant

Skrivet av  andy
he... liv när jag ville vara hemma mer med föräldrapeng så jag lade ner direkt (toffel) Jättekul att du är hemma så mycket, jag är allt lite avundsjuk.
men har 30 dagar kvar så lite ledigt blir det...

det skulle jag

Skrivet av  Matts med Irmelin
...oxå vilja göra!
Jag har inte kunnat få någon föräldrapeng, eftersom mitt företag inte drar in tillräckligt med pengar. Helt sjukt känns det, men det är så. Bara för att jag inte tjänar tillräckligt så får jag inte vara hemma med vår dotter. Åtminstone inte om jag ska kunna bidra det minsta till hushållskassan.

Njut av pappaledigheten i fulla muggar!!