Gudrun (Av)Schyman! |
|
Skrivet av | Hipshooter |
Finns det en skruv som är rätt hos henne? Hennes uttalande ena efter det andra är mer bizarrare än det andra! Kan någon verkligen ta henne på allvar? Jag gör det inte! Hoppas att dennna alkoliserade kvinna blir bortvald ur riksdagen! |
|
Svar på tråden: Gudrun (Av)Schyman! | |
|
|
Håller med |
|
Skrivet av Andy | |
Straffskatt för att vara man? Hmmm. | |
Jo, men idén kan utvecklas |
|
Skrivet av Pappa AJ och Lilla aj | |
Kommunister får betala skatt för Stalins skräckvälde, Biobesäökare för korvgubbarnas innehåll (i korvarna), Julklappsinslagare för fulla tomtar med bjällror, Gamla diktatorer för nya massförstörelsevapen, Katter för kattguld, Cirkusar för cirkus Schymans tokerier osv. Vilken statskassa vi skulle ha... |
|
|
|
Judelagar |
|
Skrivet av Christopher | |
Se mitt inlägg under rubriken "Judelagar i Sverige?" i gruppen Politiksnack för en hel del fler kommentarer kring detta. Jag tycker att det är märkligt att inte fler har reagerat på den parallellen. Antingen har man tyckt att det ligger något i (v):s feministiska råds idéer, oftast från sådana som redan tillhör (v) får man anta, eller så har man tagit sig för pannan över att någon kan föreslå något så dumt. Jag tycker att lagstiftning mot en speciell grupp, där man är född till gruppen, ger MYCKET obehagliga associationer. |
|
Ja, hon borde |
|
Skrivet av Flu | |
ägna sig åt biobesök eller annat som hon är bra på. För komma med genomtänkta förslag det klarar hon uppenbarligen inte av... Fast ... skall man vara lite krass; Vi har redan en mansskatt i sverige, pga den progressiva skatten som drabbar män i större utsträckning än kvinnor. |
|
För att inte tala om Pelle Svarslös... |
|
Skrivet av Pappa AJ och Lilla aj | |
Manxkatten... (Gudruns kollega och efterträdare, möjligen???) |
|
|
|
Det är intressant... |
|
Skrivet av Totte | |
att hon verkar tro att feminism betyder att killer ska undertryckas! Jag tyker att vi kan införa mans-skatten och såklart en skatt som betalar det kvinnliga: barnafödande, aborter, psykvård (det de behöver + det de ställer till med), faktisk alla utgifter som har med graviditet och barn att göra, det är väl tjejerna som blir gravida eller hur???? En speciell straffskatt på kvinnor och gamla gubbar med mjuk keps på motorvägen borde också införas, likaså en kompensation för den bristande förstörelse av biler, det ger ju mindre jobb till verkstäderna att de kör snällt o fint. En tung straffskatt på politikere som inte svarar på frågor men i stället dravlar borde också införas. Det finns ju massor att beskatta, vi kanske borde betala för varje bokstav vi skriver här.... |
|
Nej, hon är mycket svår att ta på allvar |
|
Skrivet av sailorswede | |
jag känner att det bästa är att bara ignorera hennes dravel. Tror att hon egentligen är klok nog att förstå att ett sånt förslag aldrig kan bli verklighet, utan hon gör det bara för att få publicitet. Och det lyckas hon verkligen med, all publicitet är som sagt bra publicitet. |
|
Hon vill höras i media. |
|
Skrivet av Antti | |
Aftonbaldet ger henne gärna utrymme. Ju stolligare förslag desto mer skriver de. Vänsterpartiets opinionssiffror rasar och Schymans utspel kom precis lagom för att dra uppmärksamheten från Lars Ohly och de obehagliga avslöjandena om Sovjetspionaget som hade petat ut partiet från riksdan. | |
|
|
Håller med.... |
|
Skrivet av Ziggy | |
...Christoffer där. Jag får väldigt obehagliga associationer när man via lagstiftning tänker sig att bestraffa en hel grupp pga. av någon form av kollektiv skuldtänkande. Sen spelar det ingen roll för mig om det är kön, etnisk tillhörighet, religion eller något annat man ger sig på........det har en väldigt sur bismak i vilket fall som helst. Undrar hur reaktionerna hade varit om hon gett sig på en annan grupp än männen med sitt förslag. Men man kanske inte skall förvänta sig annat med tanke på den politiska bakgrund hon har.....hon och hennes kompisar har ju genom historien visat att olika former av diskriminering och förtryck är helt okej som metod för att nå ett "högre syfte" som tyvärr bara "eliten" i form av nomenklaturan är kapabla att förstå. I övrigt så har väl Gudrun med jämna mellanrum poppat upp som "gubben i lådan" och vräkt ur sig saker bara för att skapa sig mediautrymme. Skulle inte förvåna mig om hennes egentliga motov till det senaste utspelet är högst egoistiska och ingår i en plan som skall stödja hennes "personliga karriär". Nej....det borde vara straffskat på en sån otrolig inskränkhet istället. Ungefär som att jag solidariskt betalar en straffskatt varje gång jag köper en pava vin eller en dosa snus så kunde väl Gudrun beskattas varje gång hon vräker ur sig något imbecillt uttalande. Fast just det....nu glömde jag ju en sak. Gudrun gör ju sitt bästa för att betala så lite skatt som möjligt. Det är bara vi vanliga dödliga som skall tycka att det är "sexigt" att betala skatt medans hon och Mona helst ska slippa! |
|
inte.. |
|
Skrivet av andromeda | |
jag heller sen jag såg henne kissa på bion:) | |
förlåt fick visst inte svara!imt |
|
Skrivet av andromeda | |
. | |
|
|
Det handlar om goda avsikter... |
|
Skrivet av Sportbil | |
...som tar yttrar sig i totalt felaktiga metoder byggt på totalt felaktiga teorier. Det är ganska symptomatiskt för kommunister och vänstermänniskor med andra ord. Tyvärr finns det en hel del människor som fastnar för de goda avsikterna och inte förmår genomskåda det felaktiga tänket i vare sig metoderna eller teorierna som ska leda fram till den goda avsikten. Och det gäller vare sig det handlar om att få stopp på vissa mäns våld mot kvinnor eller att uppnå ett rättvisare samhälle. | |