Liechtenstein-Portugal 2-2? |
|
Skrivet av | Christopher |
Se där den största sensationen inom fotboll som jag har sett på länge. Då bjöd dessutom Liechtenstein på ett självmål! Portugals s.k. gyllene generation har tydligen tackat för sig? Jag skulle ha velat se Lichtensteins tidningar dagen efter... |
|
Svar på tråden: Liechtenstein-Portugal 2-2? | |
|
|
Men det är svårt |
|
Skrivet av Mannaminne | |
att spela mot de där alpländerna på bortaplan (och här vill jag påminna om en mycket kul sketch ur Nöjesmassakern om sveriges möte med Schweiz) ;-) | |
Var det inte Helt Apropå? |
|
Skrivet av Christopher | |
Jag minns nog samma sketch i varje fall och minns att jag tänkte att det borde ju jämna ut sig i den andra halvleken... :-) Med tanke på att Portugal nämndes som en av favoriterna till EM i somras var det ganska kul att lilla Liechtenstein kunde sticka upp så där! |
|
|
|
Nej du det var Sven Melander |
|
Skrivet av Mannaminne | |
och hans kompiser och joddling i halvtid. Men det kanske kan spela mindre roll... Det kan inte vara lätt att var Portugal idag - joddling, backar eller hmmm insatsen ;-) | |
OK, du har säkert rätt |
|
Jag tyckte det var synd att man inte fick se bilder på det i sportspegeln i söndags när jag nu för en enda gångs skull kom in i det programmet. | |
Ungefär vid Holland? |
|
Skrivet av Krister | |
Med risk för att visa min okunskap i geografi, men ligger inte Lichtenstein i trakterna av Holland? Men sketchen var bra, oavsett om Lishtenstein råkar vara alpland eller ej. |
|
|
|
Du tänker nog på Luxemburg |
|
De är tydligen Liechtensteins nästa motståndare i VM-kvalet, så det kanske bidrog till förväxlingen. Luxemburg är ett jätterike jämfört med lilla Liechtenstein som ligger inklämt mellan Schweiz och Österrike och ståtar med litet drygt 30.000 invånare... |
|
Ändå vann Liechtenstein med 4-0 över Luxemburg |
|
Skrivet av Sportbil | |
På bortaplan dessutom! | |
YES! Go Liechtenstein! |
|
Inte för att jag har någon koppling till dem, men det är alltid kul med möss som ryter. Särskilt när de inte gör det mot Sverige... :-) Fast jag har faktiskt varit i Liechtenstein och traskat runt litet i Vaduz! |
|