Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

individualisera mera!

Skrivet av E
Jag som individ borde ha rätt till 450 dagars betald föräldraledighet om jag som individ blir förälder. Om jag vill ta ut mina dagar samtidigt som min (eventuella) partner eller om vi tar en i taget är upp till oss. Likaså har jag som individ rätt att avstå från mina rättigheter att använda dagarna.

Det vore det bästa, tyvärr kostar det nog en del...
Svar på tråden: individualisera mera!

Skulle vara svar på "hjälp mig!" *imt*

Skrivet av  E
.
 

njae

Skrivet av  Andy
jo ingen dum ide´ men jag är för att barnet skall få vara i hemmiljö så mycket som möjligt så om båda är hemma så blir ju totalen lika iaf...

Jag skulle önska att man fick mer tid. Beräkna vad barnomsorgen kostar och ge en stor del av den till föräldrarna om man väljer att inte jobba utan vara hemma med barnen till sexårs verksamheten.

Jag tror att en sådan lösning skulle motverka en del av upfostringsproblemet. Jag tycker att barnen saknar vuxna, vettiga förebilder och tror att det skulle hjälpa.
 

Men är det inte så det fungerar idag?

Skrivet av  Christopher
Dvs bortsett från siffran 450 alltså?
 

Nej.

Skrivet av  Johe
Man kan inte ta ut dagarna samtidigt som den andra föräldern. Dessutom har man inte rätt till 450 dagar per förälder heller. Men det vore bra om det vore så....
 

OK

Skrivet av  Christopher
Tänkte inte på det där med att ta ut dagarna samtidigt. Men som det är idag får varje förälder lika många dagar vardera att använda efter eget sinne, inklusive ge bort till någon annan om man så önskar.

En alldeles utmärkt ordning.