Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Sexlust under graviditeten...

Skrivet av 1:a pappa 6 mån
Är det någon fler som har en partner som blivit fullständigt ointresserad av allt som har med sex sedan hon blev gravid?
(Hoppas den kommer tillbaka för henne...)
Vad ska man göra? Känns som hon förväntar sig att jag ska känna lika som henne... Men för mig känns det lite som man är utanför och att man mist en massa närhet. Saknaden av detta gör mig lite tom och ledsen inget allvarligt men ändå.
Tidigare var hon inte det minsta svartsjuk men nu kan man snart inte titta på vädret på Tv för hon kommenterar att man verkar för intresserad av vädertjejen liksom...
Är rädd för att jag pga detta ska stressa henne och kanske inte ge henne det stöd hon behöver bara för hon vet att jag längtar efter sex...

Tacksam för kommentarer!
Svar på tråden: Sexlust under graviditeten...

Ta det lugnt

Skrivet av  PBSthlm
det är graviditetshormoner.
Blir hon elak ska du säga ifrån annars är det bara att bita ihop.
Tror du att graviditet är sexlusthämmande ska du bara veta att amning ofta är mner lustdämpande.
Min fru var ganska ointresserad av sex tills hon slutade amma och sen dröjde det inte länge förrän hon var gravid igen så nu är det sparlåga igen.
 

Sex

Skrivet av  A
Det sägs att kvinnan kan få sin sexlust tillbaks efter tredje månaden och kanske till och med få ökad sexlust. Det har inte jag märkt av.

Visst blir det mindre sex, och lite annorlunda. Kanske är det något man får acceptera. Det blir ju så mycket annat istället, annan närhet.

Och samtidigt har jag också tappat lite av sexlusten. Det känns konstigt att tänkta på sex när magen börjar bli stor. Jag bävar för amningen när man plötsligt får konkurrens om brösten.

Vad gör man om man vill ha mer sex? Kanske det vanliga, som att försöka skapa rätt förutsättningar för det, med prat och stämning och uppmärksamhet och allt det där och inte tänka som mycket på vare sig graviditet eller sex utan bara på att ha trevligt. Ingen aning egentligen.
 

Kaniner ...

Skrivet av  Johe
... ungefär så var vi under graviditeten. Så det skiljer sig nog en hel del. Min kvinna var dessutom så j*kla sexig ända fram till 8 månaden att det var svårt att låta bli henne.
 

... kommer å går ...

Skrivet av  MoID
Min partner blev nästan helt ointressead av Sex när hon gått ca 6-7 veckor. Man blev lite ledsen, det är ju en hobby. Så det blev mycket kramar å mys i sängen, istället för Sex.
Genom kramarna å myset så ledde det till mycket annat, kanske inte lika ofta som innan.
Det släppte efter några veckor då hon inte var lika trött längre, nu har vi nog mer sex än innan.
Men min efarenhet så här långt är att smek henne å krama henne mer, fohoppningsvis så väcker du något i henne. Fråga henna om det gör ont, använd glidmedel, de får förandrade slemhinnor när hon blir gravid, vi använde aldrig något sådant innan men det är det bästa som finns nu.

Hoppas att din partner kommer på bättre tankar är att sex strejka..
 

Artiklar från Familjeliv