Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hjälp mig snälla!

Skrivet av Jocke
Hej!
Jag är en kille på 29 år som drömmer så om att bli pappa. Min vardag stannar upp så fort tanken kommer. Jag kan inte tänka eller göra något. Jag har fått för mig att jag inte kan bli pappa men jag har ingen vidare självkänsla just nu.

Nu skulle min tjej ha haft mens i på juldagen men det kom nästan inget, sen har hon haft ont i sina bröst och varit frusen, det enda jag gör nu är drömmer. Jag hoppas så att hon är gravid och att jag skall få känna det andra fått känna. Hon skall göra en test om några timmar och jag vill bara gå upp i rök. Jag bryter snart ihop. Vad skall jag göra?
Svar på tråden: Hjälp mig snälla!

Tat lugnt

Skrivet av  Jag
ta en whisky o en go cigarr o sätt dig på altan med dunjackan på och hoppas på det bästa..,
 

Andas genom näsan...

Skrivet av  Ziggy
...ta det lugnt och inse att du ändå inte kan påverka resultatet....det blir vad det blir!
Lycka till!
 

TVÅ STERCK

Skrivet av  Jocke
Det blev två streck.
Nu är jag rädd och inte ledsen.
Glad som bara den
 

Grattis!

Skrivet av  Ziggy
Och inte behöver du vara rädd. Det är bara naturligt att vara lite "spattig" första gången. Men nu är vi ju skapta så att det tar ett tag innan det är dags för födsel så du hinner nog med att komma ikapp ska du se. Ta ett steg i taget....det mesta brukar lösa sig av sig själv!
 

Det blir jättebra

Skrivet av  Christopher
Klart att man är litet nervös innan, inget konstigt i det.

Efteråt får du för mycket att göra för att hinna vara nervös! :-)
Det blir kul i alla fall, grattis!
 

Kul !

Skrivet av  Nalliwer
Stort grattis och lycka till.
 

Grattis

Skrivet av  Anders
Stort grattis.

Inte finns det så mycket att vara rädd för. Däremot finns det mycket som är spännande, definitivt. Och det finns mycket som är mysigt och roligt och intressant och en massa annat som jag inte har upptäckt än.

 

Tack

Skrivet av  Jocke
Tack för att ni bry er. Känns skönt att det finns människor att prata med.
 

Grattis

Skrivet av  Mackan
till höstbarnet :-)
 

Vad kul

Skrivet av  OM
Man får grattulera Jocke jag förstår din första kännsla av allt det nya. För mej är det tredje gången nu så lite vana börjar jag ju få. Men det är ju ett tag sen min yngsta är 13 så det är lite som om att börja om på nytt igen. Och var inte orolig man kan ju som sakt inte påverka så mycket mer en att vara rädda om varandra. Prata mycket och rör på er så mycket ni kan och glömm inte att äta rätt. Lycka till med er graviditet.