Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

hej jag är en kvinna

Skrivet av Frågande mamma
på drygt 40 och har oxå en son på drygt 8 år. Min sambo flyttade till sthlm för drygt ett år sedan och i drygt 3 månader tidigare separerade jag från min dåvarande sambo för att jag träffat honom. Jag hade varit tillsammans med barnets pappa i ca 20 år men upptäckte saker hos honom som inte riktigt föll mig i smak så att säga. Vi bråkade mkt sista tiden och jag valde att flytta , först till vänner och sedan min pappa , sonen var väldigt orolig men för tillfället tyckte jag att den tryggaste tillvaron var hemma i det normala hemmet, dock hade jag inga avsikter att lämna honom helt till pappan. Jag blev i samma veva gravid men tyvärr fick jag och min nya sambo missfall pgr av att mitt ex bråkade väldigt mkt. Han tjaffsade verkligen om allt och gör ännu. Jag hade turen att få en lägenhet ganska snabbt i ett närområde eller t,om samma kommundel som pappan . Sonen går fortfarande på samma skola och har sina kompisar kvar, dock endast då i skolan. Varför???
Deras föräldrar är oxå skilda och min sons pappa vägrar att byta vecka så att det passar in att han har kompisar även på fritiden. Min son var och är ännu orolig vid sänggående, särskilt om han varit hos sin farmor några dagar. Detta är ett jätteproblem och jag får allt som oftast natta honom långa tider med att sitta hos honom vid sängen vilket min sambo tyc´ker är jobbigt och inkräktar på vårt samliv. För mig kan detta vara både stressande och jobbigt då jag inte vet hur jag ska bete mig för att göra båda till lags.
Jag köper oxå mkt till min son för att jag vill, vilket han också tycker är hemskt, han har oxå ett barn men jag gör ingen skillnad på våra barn dock är hans bara varannan vecka och är betydligt yngre. Han säger ofta att man inte kan gämföra dom då det skiljer i ålder och det håller jag med om, men han gör denna gämförelse ganska ofta själv. Han drar oxå ofta upp framtidssenarier om min son som kriminell m.m,. bara för att han inte tycker att jag kan sätta gränser. Jag älskr honom väldigt mkt och vill ha allt med honom, men tror inte att han alltid förstår utan ser att det som att min son inkräktar. Han är ca 7 år yngre än mig och har kanske delvis andra erfarenheter än mig.
Gör jag fel ???????
Svar på tråden: hej jag är en kvinna

Ta och läs

Skrivet av  Sterna
inläggen och svaren från orolig plastpappa...

Eller varför inte börja prata med varandra OM detta är seriöst för nu börjar jag bli fundersam på meningen med era inlägg om samma ämne i samma forum.
 

Vad menar du

Skrivet av  Frågande mamma
vem är inte seriös, nu blir jag faktisk lite förbannad. Kanske du själv inte är så serös om du kan skriva så. Känner du "orolig plast pappa" så ska jag personligen kontakta honom. Men du ska inte nåt annat en att jag är serös
 

Mjölkprodukter?

Skrivet av  Ulrika m Martina-01 och Erika-04
När börjar man ge youghyrt och sånt? kommer ej ihåg. funderar på om man kan börja ge det som mellanmål snart. Erika är 5 och en halv månad.
 

hmmm...

Skrivet av  Ulrika m Martina-01 och Erika-04
hur hamnade det här...jag var ju inne på sommarbarn 04 när jag skrev inlägget...
 

Men nog är det väl uppenbart? *imt*

Skrivet av  Oliven
 

Artiklar från Familjeliv