Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Tack för svar om läkare! - Plus ny fråga

Skrivet av Mamma
Efter fem dagar med feber (40,2 sista dan) så rasade det ner till feberfrittpå ett par timmar. Nu har hon små granna prickar över hela bålen. Det var nog helt enkelt 3-dagarsfeber.

En annan fråga - hon vägrar numera äta annat än bröst. Hon ratar gröt, pureer och välling. Bröstmjölk i flaska går däremot bra. Eftersom jag aldrig kunnat försörja henne helt med bröstmjölk så får jag såklart för mig att hon får för lite. Kan jag åka och väga nu eller måste prickarna bort först?
Hon tar inte flaska från andra heller, har provat. Hon verkar helt enkelt inte alls tycka om det längre.

Några tips?
Svar på tråden: Tack för svar om läkare! - Plus ny fråga

Vänta med vägningen

Skrivet av  Enna
Många småttingar går ner i vitk av att vara sjuka oavsett om de ammar eller inte så känner du dig stressad redan innan över att mjölken inte räker så vänta med vägningen för med 99% säkerhet så har hon gått ner eller stått stilla i vikt sen sist.

Låter du henne amma varje gång hon visar att hon vill så ser hon själv till att mjölken räker, ger du napp kan du ta bort den förutom när hon ammat klart och vill sova så ser du lättare när hon är snuttig och då kan ge bröstet på en gång.

Min son brukade helamma ca 1 vecka efter att febern gått bort, sen var han fit fore fight för vanlig mat igen.
 

Artiklar från Familjeliv