sångtext till vaggvisa |
|
Skrivet av | Anna |
Hej! Vet någon fortsättningen på den här vaggvisan? "Tänk så skönt, slumra in, i sängen så fin. Som en blomma på en äng, i en gungande säng". Jag tror att melodin är Brahms vaggvisa. |
|
Svar på tråden: sÃ¥ngtext till vaggvisa | |
|
|
Kanske den går såhär: |
|
Skrivet av Tildan | |
"Nu i ro, slumra in, i bädden så fin Som blomman på äng, i en gungande säng. Och Guds änglar de små, breda vingarna ut. Omkring barnen de små, tills dess natten är slut." ..fast jag är inte 100 på att den går så - en del kan vara "egenkomponerat":^) |
|
omkring barnen de STÃ…... :) (imt) |
|
Skrivet av betty blå | |
|
|
Tack... |
|
Skrivet av Tildan | |
Har alltid tyck att de låtit mysko med 2*"små"... | |
Det var väl den som Tjorven sjöng för Skrållan... |
|
Skrivet av ... på Saltkråkan | |
. | |
Finns med på Carolas skiva (imt) |
|
Skrivet av Femi | |
|
|
"Sov i ro, slumra in |
|
Skrivet av pringles | |
i bädden så fin, Som blomman på äng, i en gungande säng, Och Guds änglar de små breda vingarna ut, och hos barnet de stå tills att natten är slut". "Nu i ro slumra in lilla älsklingen min, ned i kudden dig göm vid din rosiga dröm, tills du väcks lilla vän, nästa morgon igen, tills du väcks lilla vän nästa morgon igen." Den första versen har jag lärt mig muntligt så den kan jag inte svära på är helt rätt. Andra versen är hämtad från visboken "Min nya skattkammare". Sången och texten är i alla mycket populär hos mina barn när de ska sova |
|
Min mormor sjöng |
|
Skrivet av LenaP | |
förutom den andra versen oxå en tredje för mig när jag var liten: Där i drömmen du ler, visst en ängel du ser som i glänsande prakt vid din bädd står på vakt och dig vaggar så tyst, se´n ditt öga han kysst och dig vaggar så tyst, se´n ditt öga han kysst. |
|
Den versen har jag aldrig hört, vad fin den är ! ska genast nöta in den. * |
|
Skrivet av pringles 8-) | |
g | |
|
|
Se godnatt, slumra in |
|
Skrivet av Sandra | |
brukar jag sjunga i början och gyllene säng istället för gungande annars så håller jag de andra om texten. Kul att lära sig två nya värser också. | |
Ack, så skönt.. |
|
Skrivet av Johanna och Linus 010113 | |
slumra in sjunger jag, men det kan också vara egenkomponerat :o) |
|
Ur barnamun |
|
Skrivet av Christopher | |
En liten grabb sjöng texten så här: "Nu i ro \<\;i>slamra\<\;/i> in..." |
|