Kinamockaskogen? |
|
Skrivet av | Maria |
Är det någon som har texten till denna barnvisa som jag älskade när jag var liten...Den börjar "I Kinamockaskogen där bodde en familj..." | |
Svar på tråden: Kinamockaskogen? | |
|
|
Tror den gick så här... |
|
Skrivet av Diana | |
I kinamockaskogen där bodde en familj. Mamma lagade maten och pappa rensa sill, Åh lillan satt på pottan och gjorde marmelad. Då kom en liten råtta och fråga vad det var. Håll tyst lilla råtta det angår inte dig, för det jag har i pottan det ska jag ge till dig. |
|
Så här sjöng vi den... |
|
Skrivet av fina | |
I kinamockaskogen där bodde en familj. Mamma lagade maten och pappa rensa sill. Åh lillan satt på pottan och gjorde marmelad. Då kom en liten råtta och fråga vad det var. Håll klaffen på dig råtta det angår inte dig, för det jag har i pottan det ska jag ge min tjej. Åh tjejen satt på taket och tjejen trilla ner och tjejen ska begravas på lördag klockan tre. |
|
|
|
Hihi |
|
Skrivet av Diana | |
De sista två raderna har jag aldrig hört. Är skoj att läsa hur olika man lärt sig. |
|
så här sjöng vi |
|
Skrivet av | |
Åh lillan satt på taket och lillan trilla ner och lillan ska begravas på lördag klockan tre. me huvet upp å ne |
|
Ännu en version |
|
Skrivet av Kajsa | |
I Kinamockaskogen där bodde en familj och pappa laga maten å mamma rensa sill å lillan satt på pottan å gjorde marmelad då kom den stygga råttan å fråga va de va Håll käften lilla råtta det angår inte dig för det jag har i pottan det ska jag ge min tjej Å tjejen satt där ute å hörde va han sa "För det du har i pottan det vill jag inte ha" |
|
|
|
Det där var ju två olika låtar ju.... |
|
Skrivet av tralla la....en som vet tror hon | |
Den ena går så här I kinamockaskogen där bodde en familj Och mamma laga maten och pappa satt och fes och lillan satt på pottan och gjorde marmelad då kom den lilla råttan och fråga vad det var håll käften med dig råtta det angår bara mig för det som är i pottan ska hällas över dig TJOHEJ! Och sen den andra som ni pratar om med taket den går så här: AMANDA satt på taket amanda ramla ner amanda slog ihjäl sig amanda fanns ej mer amanda ska begravas på söndag klockan tre på nya kyrkogården med röven oppochner men benen var för långa och måste sågas av och läggas i en pååååååse brevid amandas grav så det så! ;-D |
|