Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Lektips till rastlös 2-åring

Skrivet av lena m 97:a, 00:a o 02:a
Hej,

Min yngsta tjej som fyllde två år i oktober, skulle jag behöva lektips till. Hon är så rastlös och flänger mest bara omkring. När hon ska göra något (lägga pussel, rita) så går det bra i några minuter sedan övergår det till att hon mest bara kastar bitar eller pennor runt rummet. Det hon tycker är roligast är att riva i mina kökslådor och ta "förbjudna" saker som saxar, skruvmejslar och sånt. Tänkte till jul att jag skulle komma på något hon kunde sysselsätta sej med. Hon ska få en dockvagn men jag skulle behöva tips på fler små billiga saker som kan vara kul när man är rastlös.
Svar på tråden: Lektips till rastlös 2-åring

Briospis med lite

Skrivet av  Therese med Sigrid -01 och Hugo -03
attiraljer till. Då kan hon laga mat o greja, det finns ju massor med låtsasmat o grytor o sånt. Det har mina lekt med jättemkt.
 

Min 2-åring

Skrivet av  Jenny
har ett enda intresse (utöver att busa och springa runt runt) och det är att bädda ner dockor och mjukisdjur. Hon har ett fasligt sjå med att lägga dom i docksängen, i soffan, i dockvagnen eller precis var som helst och sen stoppa om dom med täcke och "sjunga" aja buss aja buss.

Hon är yngst i en stor kusinskara och vi har ärvt hur mycket leksaker som helst, men inget slår kudde, täcke och allt som går att nattas. ;o)
 

Artiklar från Familjeliv