Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

LEGO vs. Playmobil

Skrivet av Anette
Jag är en sann LEGO-vän och vi har både nytt, äldre och gammalt LEGO. Både Duplo, Belville, vanligt och Scala.
Nu har jag börjat fundera på om Playmobil kanske också är kul.
Vad är skillnaderna förutom de uppenbara att man bygger mer fritt med de vanliga legobitarna. Men Scala liknar ju faktiskt mer Playmobil än LEGO.
Hållbarheten hos Playmobil?
Är det något för en kille som fyller 4 i januari?
Svar på tråden: LEGO vs. Playmobil

Visst

Skrivet av  Tebe
Playmobil är också kul. Men, Lego är mer kreativt. Så, det beror på om din kille gillar att bygga ihop eller leka. Det ena utesluter inte det andra, mina killar har haft både och i alla år. Lego vinner i längden, men visst har även Playmobil varit kul!
 

Han har väl inte börjat

Skrivet av  Anette
bygga så där jättekreativt än. (Ibland undrar jag om den delen har försvunnit nu när alla bitar är special och det inte är lika simpla byggen som när jag var liten, född 66.)
Han gillar storasystrarnas Scala med den lilla maten och muggarna och sånt också.
Ska surfa in på Playmobils sida och se vad de har.
 

Kreativt värre

Skrivet av  Tebe
Även om många bitarna är special så kan man bygga ihop. Mina barn har aldrig hållt olika delar för sig, så vi har alla sorters lego i en salig röra. Svårt att hitta rätt bit ibland, men fantastiska byggen blir det! Senaste var ett "flygplan" med lasersikten, eldsflammor och som pilot sitter en skäggig gubbe grån Harry Potter...
 

Både och skulle jag säga

Skrivet av  Jessika
Lego är ju lego och playmobil är mer att leka med "gubbar" som min pojke säger.

Vi köpte _inte_ playmobils sjörövarskepp när sonen önskade det utan en billigare variant som bara gick sönder hela tiden. Nu efteråt när man vet hur mycket han lekte med skeppet så skulle vi nog ha satsat på Playmobils. Vi har dock en sjörövarö från Playmobil som varit mycket populär.
 

Vi har både och

Skrivet av  pebbles
äldste sonen är 14 och yngste 5, och de varierar mellan de olika sakerna. Fast närd en store var liten upplevde jag det som om playmot stod för rollekarna, alltså nästan tjejrenas docklek. Sedan var det playmot som förenade killar och tjejer näär alla kompisarnas barn var hemma, då kunde 8 ungar sitta och greja med playmot i evigheter och vi ahr ganska mycket...
 

Artiklar från Familjeliv