Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hur har ni det ekonomiskt?

Skrivet av Becca
Blev lite nyfiken på det då jag pratade med sambons bror & hans tjej. De köper Sina Egna grejer (han soffan, hon lampan, hon sängen osv) och stämmer av med matkvittona i slutet av månaden. (De har bott ihop i 4 år +)
Jag och sambon köper allt gemensamt. Förut delade vi upp så att vi hade en viss egen summa att göra vad vi ville med varje månad. Nu när en av oss går hemma med Fp blir det inte någon "egen" summa över så vi pratar i stället igenom då det är något jag/han vill/behöver köpa. Hur har ni det hemma???
Svar på tråden: Hur har ni det ekonomiskt?

Likadant som er

Skrivet av  Annsi -83 bf jan -05
har vi det. Har ett räkningskonto, och varsitt konto som vi för pengarna emellan men helt gemensam ekonomi har vi. Skulle inte reda ut det annars!

Självklarhet...

Skrivet av  -Johanna-
för oss att dela, det finns inget "ditt och mitt" hemma här. När vi (jag) betalar räkningarna ser jag till att betala ungefär lika så det blir pengar kvar på bådas konto - tyvärr har vi inte gemensamt konto för min lata man har inte bytt bank än, men de är väl på gång...
Nu är vi ju gifta så då blir väl de vi köper nu vårat gemensamma automatiskt tror jag...

Vi har

Skrivet av  *Pethra med Emma 2 år*
ett konto som alla pengar går in på och från det kontot dras allt. Vi har inget ditt och mitt, så har vi haft sen den dagen vi flyttade ihop.

gemensam ekonomi...

Skrivet av  ~johanna~
Den som har pengar betalar. Det jämnar ut sig i slutet ändå :)

Vi har gemensam ekonomi,

Skrivet av  Rosi v.36 med Max -01
t.o.m. gemensamt konto. Har aldrig bråkat om pengar, men har å andra sidan väldigt lika värderingar och funderingar kring ekonomi.

Vi har ett gemensamt konto

Skrivet av  Annica
till hela familjen som båda har kort till. Sedan har vi öppnat varsitt konto åt barnen där vi sätter in överskott från vårat konto varje månad. Vi har alltid haft gemensam ekonomi, från den dagen vi flyttade ihop.