Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Vill bli tvåbarnsmamma

Skrivet av Carolina och Amanda 030407
Hejsan på er alla.
Jag har en dotter på 20 månader. Jag tycker nästan att det är dags med ett till barn nu. Men hur kan man övertala sin man och familj att man vill ha det. Tycker ni att det är för tätt mellan dem. Min man pratar jämt om ekonomin, vi har inte den bästa ekonomin, men vi älskar varandra. Hur viktigt är det att ha massa med pengar?
Ett väldigt rörigt inlägg.. men men

MVH
Svar på tråden: Vill bli tvåbarnsmamma

Hej...

Skrivet av  Sara med Mika
jag har en dotter på 2år och har precis testat positivt, vi hann inte bli med barn innan 1år9månadersgränsen gick ut, och nu jobbar jag bara deltid så vi kommer få det fett knapert när barnet kommer. Men, vi har så vi klarar oss, det är huvudsaken, och det var dags för ett syskon. Skulle vi ha väntat tills ekonomin var super igen skulle det gå flera år, och jag vill inte ha så många år mellan syskonen.

Känns det rätt så tycker jag ni ska försöka. Kram
 

Men..

Skrivet av  KristinVitamin
stämplar du inte upp till heltid då? Eller är anmäld hos af som heltidssökande? För i sånna fall får du ju behålla samma sgi som innan :)
 

men...

Skrivet av  Sara
det är jag ju inte... Jag skulle få ett heltidsjobb imorrn om jag vill så det funkar inte....
 

Nej...

Skrivet av  Sanna med Jolina & Juni
Jag tycker inte att det är för tätt! Det är 1 år och 11 månader mellan mina tjejer, och jag tycker det känns som en jättebra åldersskillnad! :) Dessutom får jag ju samma fp trots att jag inte har jobbat så att min sgi är på 0.
Det är ju bra att ha pengar så man klarar sig... men pengar är inte allt! Dessutom varar ett syskon längre än pengar ;) Hoppas du får din vilja igenom!
 

Hej oxå örebroare o...

Skrivet av  s me g 030320
vi har mkt gemensamt..vi är unga föräldrar, barn i samma ålder, funderar på syskon o bor i samma stad!! haha! Jag vet inte vad jag ska ge dej för råd...Jag är 25, pappan 22 och vi har en son född 030320.Vi funderar oxå på syskon..tycker absolut inte de e tätt utan tvärtom, väntar man ännu längre så blir det ju för stor åldersskillnad..de tar ju liksom tid att få barnet oxå! Men pengarna e ju inte viktigast e nog en killgrej, min sambo pratar oxå mest om det..jag e student o han har startbidrag för egen firma. De viktigaste e att man älskar varann o att båda e 100% överens, för de blir ju mkt jobb oxå! Men det beror ju på vad man har för inställning. Jag försöker jämt vara positiv o är så tacksam för min son, de e ju inte alla som kanm få barn..Men vänta tills din sambo känner sig redo oxå annars blir de nog bara massa tjafs när barnen ejobbiga ha ha! Dina föräldrars åsikter e väl inte så viktiga, du e ju vuxen nu, fast de e klart man påverkas av deras åsikter..Vad läser du förresten? Kul att höra att du vill va hemma länge, de e ju inte så vanligt nuförtiden, min son går p¨å dagis 10 timmar i veckan för vi turas om att jobba plugga de andra dagarna, går jättebra! Kanske ska han sluta för de kostar ju samma för oss som för dem som har barnen där heltid. Vi v erkar ha mkt gemensamt så du får gärna maila mej om du vill, kanske kan va mammalediga tillsammans!? Ha det bra , min mail:[email protected]
 

att ha två barn

Skrivet av  annika
är superjobbig - väldigt stor omställning fr att bara ha ett. men om ni är redo för det så säg till karlen att med en så fantastisk unge så bara måste man ha en till. att de är rel tätt i ålder gör att de kan leka m varann o sen är man färdig med barn tidigare.
 

hej

Skrivet av  Elin & Tjejerna
känner ni er redo och sugna på ett syskon så kör på ;)
såklart spelar juh ekonomin in lite grann eftersom man måste juh ha råd med allt som barn kräver, men mycket kan juh ärvas så på så sätt blir det mycket "billigare" med tvåan, vi har 20 månader mellan våra tjejer och det funkar kanon :D
att ha längre eller kortare mellan syskonen är juh ingen garanti för hur det kommer funka eller hur svartsjuka dom kommer bli, alla barn e juh olika :)
lycka till!
 

Artiklar från Familjeliv