Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Lite svar och funderingar

Skrivet av Jag (*hemlig*)
här är jag igen,
som jag misstänkte så kände några igen mig..
men va tusan, de är ju vänner..

tänkte först berätta att jag inte har tillgång till internet dagligen utan bara då och då..

Jag vill så gärna följa mitt hjärta, men jag kan inte, inte den här gången..
Nu är de inte bara studenten som räknas in
(som visst folk störde sig på att jag skrev)
utan oxå min kille, han ska in på polishögskolan. vad har man och leva på då?
jag har massa resor inplanerade som man inte kan göra som gravid, tråkigt nog..
Jag kommer inte orka leva så dåligt ekonomiskt igen.
Har ju inte ens ett första kontrakt på lägenheten.

De är tråkigt att vissa hakade upp sig på supa på studenten, men kom igen hur ofta tar man studenten??
Och jag snackar inte bara om supandet utan allt som har studenten med att göra, kommer fasiken inte orka med något..

Så vårat beslut blir tyvärr att vi tar bort barnet,
och de har inte varit enkelt..
har gråtit många tårar både jag och killen..
ska till ungdomsmottagningen i morn och prata med dom.

önskar jag vore med ego och sket i alla lågiska saker utan bara följde mitt hjärta.
Men jag är inte ensam om de här denna gång...
Svar på tråden: Lite svar och funderingar

Det är tråkigt

Skrivet av  yenny m nike
när man får irriterade svar.

Men jag förstår hur du menar. Jag själv anser att man måste få klara av vissa saker i ens liv innan man skaffar barn. Eftersom du har ett sedan tidigare vet du ju vad det innebär, och kanske vill vara i en bättre sits i samhället än vad du var då när du fick din dotter/son.
Man kan få ha mål i livet, man måste få kunna förverkliga sig själv. Annars kommer man få det rakt i ansiktet en vacker dag.
Sen vad det är spelar mindre roll.
Om det är att resa, baka bullar varje dag alldeles själv, uppleva sin studentdag som en vanlig ungdom, eller ta magisterexamen i ekonomi. Det spelar ingen roll!
Du tar bara studenten en gång, och att du vill festa är inget fel! Du behöver det!
Det är en tydlig symbol på att du behöver klara av saker först, inte hamna på ruta ett igen. Jag tycker det är sunt att du förstått att det är något du behöver gå igenom.
Det är nog först när man barnet blivit lite äldre som man förstår att man missat en del i sin utveckling.
Så länge det inte går ut över barnet man har, så tycker jag man ska försöka få leva ut lite av det man gått miste om.

Många styrkekramar till er från mig.
 

Tycker du är klok

Skrivet av  Tette
som följer ditt inre.
Du kan skaffa barn senare i livet. Och att inte ha ett första handskontrakt på en lägenhet är ju inte så kul om man får barn.
Tycker du är väldigt klok som satsar på det har påbörjat!!
Lycka till!!
Kram
 

Hej!

Skrivet av  Har idag, som 22åring, en underbar son
Jag antar att det var mitt svar du syftade på vad göällde supandet... Det var absolut inte meningen att du skulle ta illa upp, jag undrade bara.
självklart ska du göra det som passar er bäst. Tyvärr kommer inte en graviditet så lägligt alltid men då är det ju tur att dte finns alternativ.

Förlåt igen och lycka till med allt!
 

Men....

Skrivet av  Elle
vad är en liten period av studentfestande jämnfört med ett barn?

Jag skulle då inte prioritera en sån sak framför ett barn om jag vore gravid.
 

Nej inte du kanske...

Skrivet av  yenny m nike
...men om man gör det, så är det ju bara en symbol för att man kanske behöver leva ut sin ungdom lite mer än vad man gjort.
 

bra sagt! *imt*

Skrivet av  Har idag, som 22åring, en underbar son
asc
 

Ett moget beslut..

Skrivet av  M. Bulldeg
...som det känns att du tänkt igenom ordentligt. Värmande kramar från mig!
 

KRAM!

Skrivet av  Kim och Morgan
Har inga goda råd att ge tyvär... men följer man sitt hjärta så brukar man inte ångra sig. Du verkar iallafall tänka igenom saker på ett väldigt moget sätt. Du är nog stark nog att ta dig igenom det du bestämmer dig för att göra. MASSA KRAMAR!!!