Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Jaana! Har svarat dig på första barnet men här oxå

Skrivet av Madde bf 25/2
jag har addat dig nu!
så vart bor du då?
Själv bor jag i malmö.
går du i skolan eller?
Själv får jag permission från gymnasiet nu till jullovet. så jag fortsätter skolan om ett år igen..

Ha det gott
Svar på tråden: Jaana! Har svarat dig på första barnet men här oxå

hej :)

Skrivet av  Jaana bf 21/2
Va bra! jag är inte inne typ varannan dag iaf! :)
Bor i sthlm , pluggar på folkhögskola.. gick aldrig gymnasiet så jag pluggar in det där istället. Men jag ligger bara på första året, och ska ju ha barnet i februari.. så det blir uppbehåll för mig med. Jag får oxå komma tillbaka om ett år och fortsätta.. men jag ska försöka hålla ut så länge jag kan.. kanske tillomed vattnet går i skolan sen eller nåt.. haha! nä.. men det är lika bra att jag pluggar så länge jag orkar.

Är magen stor o så? Hur har graviditeten gått?

Kram, Jaana
 

Hej!

Skrivet av  Madde bf 25/2
Jo magen är stor tycker jag! Enligt den grafen på symfys fundus måtten så ligger jag starx över medelstorlek!

Graviditeten är okej, har lite ryggont och en besvärlig foglossning men inget annat egentligen!

Själv då? Har du stor mage? Hur har din graviditet varit?

Kram Madde och bebis
 

Ok

Skrivet av  jaana bf 21/2
Ok, vet inte vad symfys fundus är för något...? :)
haha, jag vet inte ens vad foglossning är (pinsamt).
Jag har oxå super ont i ryggen, och en otrolig smärta ner i högra benet, så jag knappt kan gå ibland.
Men annars mår jag bra, magen är väldigt liten, men i förhållande till min kropp är den nog normalstor tror jag.

De flesta som ser mig tror att jag är i 5:e eller nåt. haha, aldrig att nån skulle tro att jag var i början av 8:e !

Du är inte online när jag är.. men snart ska jag nog få tag på dig på msn! :)

kram, jaana

 

svar på det du inte visste

Skrivet av  ¤MAMMA¤ 22 år med en 1åring
Symfus-fundus anger antalet cm från blygdbenet till livmoderns högsta topp. det mäter man för att se om magen(bebisen)växer som den ska.

Foglossning betyder att benen runt höfterna eller hur jag ska säga löses upp för att bli följsamma och töjbara så att barnet kan komma ut. kan givetvis vara mkt smärtsamt och smärtan kan kännas bla. i ryggen, svanskotan, ner i benen runt höfterna osv.