Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

storstaden eller landsbygden??vad tycker ni?

Skrivet av tova
Jag har en fråga vad ni tycker om att bo där ni gör?
OM ni bor i en mindre stad eller i en storstad?
Hur upplever ni det att bo som ni gör med barn?för och nackdelar?
Jag bor i stockholm men skulle gärna flytta till hus på landet , men ekonomiskt med att få jobb och så är det ju svårare eller vad tycker ni?
Jag tycker det är fördelar eftrsom barnet får bättre miljö, lugnare samhälle. Kan också vara jobbigt då alla känner alla, svårt att vara anonym.
Lite tankar bara.. :-)
Svar på tråden: storstaden eller landsbygden??vad tycker ni?

Jag gillar ju

Skrivet av  Camilla m Nathalie + bf 1/2
storstaden bäst om jag måste välja nåt utav dessa då.

Jag är uppvuxen i Haninge vilket jag tycker är perfekt. Nära både storstaden och mycket natur runt omkring med massa olika aktiviteter man kan hitta på.

Under gymnasietiden bodde jag i en liten håla utanför Örebro och det var det värsta jag varit med om!
Det var inte lugnare där än i Haninge i alla fall, det beror ju mycket på vad man är för person och i vilket sällskap man hamnar.

Just också att alla känner alla är jobbigt tycker jag, ibland är det så skönt att kunna åka till stan och shoppa utan att behöva prata med 500 människor.
Det blir ju mer skitsnack på så vis också....men storstäderna snackar ju ganska mycket skit också iofs.

Det är ett svårt val....har du hittat nån speciell stad du vill bo i?

I så fall är det ju bara att kolla upp hur arbetsmarknaden och bostadsmarknaden ser ut där.
Så får ni ta beslutet efter det och börja söka jobb och så...
 

Våran dröm

Skrivet av  Bumbi m. Ronja o myran bf 14/2
är att flytta ut på landet, till en gård med massor av djur :). Vi bor inte i en stor stad (Borlänge) med mycket skit finnes det. Jag tror att det är en fördel att växa upp på landet.

Jag flyttade själv ut på landet när jag var 12 år och hade nog hamnat i både de ena och det andra om jag hade bott kvar där jag bodde.

Jag vill ge mina barn den möjligheten att få bo med djur och vara nära naturen. Så när vi hittar vårat drömställe så går flyttlasset.
 

Artiklar från Familjeliv