Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Jag tål inte styvisens biopappa.

Skrivet av Bonuspappa JP
Jag tycker han är så kort i roten/snål/egoistiskt/okänsligt etc i all oändlighet.Jag tycker inte jag har någon att prata om detta med.Är rädd att de ska tro att jag är svartsjuk.Sambon blir klart irreterad över honom också men det är hon som har mandat att klaga på honom.
Det är svårt att hitta direkta fel han gör men det handlar om attityden.Ingenting fungerar liksom de har haft ett schema fastställt i TR hur han skulle ha umgänge men han sa redan under förhandlingen att han inte kommer att kunna sköta det för hans jobb.Därför sa min sambo att det skulle skrivas in att HON ska ha honom när han inte kan.I och med det är ingen ordning på umgänget.Det kan gå 2 månader utan umgänge sedan ska han ha en veca med nån timmes varsel osv.
Ang ekonomin så var det ett elände att först få honom att betala,gick till slut med hjälp med fk och sedan blev han dömd att betala 2000 i månaden och sköter det.Men han köper aldrig något nyttigt utöver det eller det som pojken VILL ha.Däremot så kräver han att han ska ha allt för de aktiviteter han hittar på.
Han struntar i vad sonen vill utan kommer till skolan och spelar engagerad ett tag träffade han lärarna mer än barnet.Till slut blev lärarna så trötta att de bad mamman säga till honom.Det har ALDRIG varit problem i skolan.Tvärtom.
Skönt att skriva av sig....
Svar på tråden: Jag tål inte styvisens biopappa.

Det är alltid skönt att få skriva och det är ju

Skrivet av  Extra mamman
så bra med detta att även om man kanske inte har något riktigt konkret som gör att man bara (som du skriver) inte tål styvisens biopappa så kan man få skriva det.:
-Det är bara så jag har inget att ge exempel på utan jag tål honom inte.

Att bara få skriva det kan kännas skönt och visst det är ju så om man inte älskar bion så är man svartsjuk enligt många men det behöver inte vara så,man kan ha andra känslor som inte alls har med svartsjuka att göra.
Och som du skriver så är det inte vi styvföräldrar som ska klaga utan det är våra sambor som har rätten att göra det.
Men vart får vi komma in då? Vart får vi säga vad vi tycker? Hur vi känner? Ska ingen ta hänsyn till oss? är det bara vi som ska ta hänsyn till dem?

Skriv du här och tala om hur du känner och få råd och tips och ibland uppläxningar. hihihi.......
Det är ju så man tycker ju inte alltid lika och ibland är det nyttigt att få någon annans syn ur det hela,ibland kan man t.o.m tänka till och se att oj nu var jag nog ganska barnslig.

Ha det bra så länge!