Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Personlig fråga--Annika

Skrivet av Birgitta
Jag undrar vad som f¨år dig att orka flyga på folk med en det ena än det andra??
Vad driver dig?????????
Hur 17 orkar du?
Efter att ha läst igenom dina inlägg så undrar jag verkligen om du är på riktigt!
Jag tror att du är ett sånt där skämt som finns på dom flesta sidor för att ställa till oreda....?
Jag hoppas lite på att så är fallet .. För om du menar alvar i allt du skriver så undrar jag ännu mera....Hmm....
Svar på tråden: Personlig fråga--Annika

Inte Annika, men...

Skrivet av  Kicki
jag måste bara få säga att jag tolkar det som om det är andra personer som flyger på Annika när hon har svarat på något inlägg. Det är sällan jag ser att Annika startar en debatt.

Dessutom tycker jag Annika säger många kloka saker.

Men det är min personliga åsikt, och jag har inte varit här inne så länge, men noggrant följt med i de senaste s k "debatterna".

Hälsar
 

så har jag oxå tolkat det.

Skrivet av  Anna m E&S
Jag tycker inte alls att Annika60 brukar flyga på folk och då ha jag läst här ganska länge, men det mesta har ju, som bekant, två sidor.
 

eftersom

Skrivet av  sassa
jag är inblandad i senaste diskussionen så vill jag poängtera att jag svarade på FiaLisas inlägg och diskuterade med henne, först när Annika svarade på ett av mina inlägg så började vi diksutera, så den debatten har Annika startat!
 

Har du tänkt på att...

Skrivet av  FiaLisa
...Annika är en av få personer på den här sidan som berättar vem hon är, så jag förstår inte varifrån du har fått att hon inte skulle vara på riktigt.

 

Jo jag

Skrivet av  Annika60
..gör ju mitt bästa för att slippa leka med mina barn, sätta upp julgardiner och damma (som ju några stycken skribenter med kreativa nick påpekat) så det är därför jag flyger på folk *S*.

Just här och nu tror jag mest jag har dividerat en smula med sassa...

Fast från början vill jag bestämt minnas att jag svarade på ett seriöst inlägg från FiaLisa kring krav på kvinnor kring jul.

Det har rubriken "join the club" om du är intresserad. Jag kan inte se att just "flög på någon", jag ville supporta en kvinna som tyckte det var jobbigt att leva upp till kraven hennes mamma ställde på henne.

Sign Cilla Brum inledde som jag ser det tramset genom att fråga "om det tar så lång tid att byta gardiner (möjligen var det sign "Marie" men hon skämtade möjligen eftersom hon i vart fall hade en smiley).

Jag citerar frk Brum: "Så då kan ni ha smutsigt och dammigt?? Varför inte damma städa när dom sover??
Ni vet väl att det är skadligt i smutsiga miljöer?
Hur lång tid kan texx ett gardinbyte ta????????????"

Karin (Adoption) anmärkte på mitt sätt att benämna mina barn och fortsatte sen "Du verkar ju (har skummat igenom sidorna här) tillbringa en hel del tid på detta forum?
Kanske att du skulle tillbringa lite mer tid i "Real life"?

Och sen drog sassa igång en liten tävling vem som tolkat FiaLisas inlägg fel...

Har *du* öht läst tråden? Eller är du rentav bara en variant på Cilla Brum, Karin osv?

Jag har skrivit på det här forumet under Annika60 i fem år tror jag. Innan dess (från 1997) kallade jag mig bara Annika, men det var det så många som gjorde...

Så jo. Jag finns. Jag har en info också, till skillnad från dig. Men du kanske är lite ny här?

Jag tycker det vore kul om lite fler kunde ägna lite möda åt att diskutera FiaLisas seriösa inlägg, men jag undrar om inte den diskussionen blir mer seriös inne på Feminism...
 

tävlar du?

Skrivet av  sassa
det gör inte jag, så om du anser att det är tävling så får du stå det och inte lägga över det på mig!

Om du tar och läser tillbaka så kan du upptäcka jag mötte FiaLisas helt seriösa inlägg med ett lika seriöst svar, inte ett medhållande svar, men det tror inte heller är något kvalifiktionskrav för att få skriva.
 

Jag tolkade visst lite *S*

Skrivet av  Annika60
Du har ju skrivit ett par gånger att du sagt sista ordet så jag antar att du vill ha sista ordet, typ tävla om vem som får det ;-)

Jag svarade helt seriöst på dina första inlägg också, dock höll jag inte med dig. Men det blir ju inte mycket till diskussion om alla bara håller med varandra.
 

?????????????

Skrivet av  sassa
vad pratar du om?

Anledningen till att jag att fortsatt är inte att få sista ordet utan att du försökt pådyvla mig saker som inte stämmer och då vill jag protestera mot att du försöker hitta på en massa åsikter om vad jag gör/tycker/tänker/reagera på.

Du gör exakt sammma sak nu, men du kan glömma att jag tävlar om sista ordet, det är liksom inte min grej, jag tävlar inte heller så nu behöver du inte försöka med dem "argumenten" längre!
 

Exakt *vad*

Skrivet av  Annika60
har jag pådyvlat dig???
Kan du specificera?
Däremot har du pådyvlat mig diverse åsikter som jag inte känns vid.
 

.....

Skrivet av  sassa
"Och sen drog sassa igång en liten tävling vem som tolkat FiaLisas inlägg fel..."

bara för att ge dig _ett_ exempel, om du tar och läser dina egna inlägg så kommer du att hitta fler.


 

Annika60

Skrivet av  Åsa med Lovisa
Annika, du verkar vara utsatt för terror sedan en tid tillbaka på den här sidan. Jag läser ofta här, det brukade vara lugnt och fredligt, men på sista tiden känner jag inte igen mig! Jag får känslan att en massa fiktiva personer (eller antagligen en och samma) gör oseriösa inlägg och påhopp, ofta på dig! Det jag vill säga är, stå på dig, ta inte åt dig. Dina inlägg är vettiga och jag förstår inte hur man kan misstolka dem till sån grad som gjorts på den här sidan. Snart kanske det är dags att maila till Redax?
God Jul!
 

Detsamma!

Skrivet av  Annika60
Hoppas du också får en skön jul!
Jag tar inte åt mig av anonyma muntergökar. Jag är helt trygg i mitt val av livsstil.
Men det är förstås roligt att höra att några tycker mina inlägg är vettiga :-)
 

Tanken har slagit mig med

Skrivet av  FiaLisa
Lite synd bara att man måste vara inom feministiska kretsar för att kunna föra en diskussion om kraven på kvinnor idag. Stod förresten i DN idag om den ökade kvinosjukskrivningen och de tog upp just hemarbetet i kombination med hel eller deltidsarbete som skulden till att så många kvinnor sliter ut sig. Det stod att även kvinnor som deltidsarbetar arbetar mer än männen när man räknar in både hem och jobb-arbetet.

För övrigt så är det inte bara mina föräldrar som tycker att man måste julstäda, såg på Bolibompa igår och där fick jag höra att man ska minsann julstäda innan jul för att julen ska kunna bli riktigt mysig (min fria tolkning av vad killen sa, men jag tyckte budskapet var väldigt tydligt). ;-)

God jul på er alla!
 

Tänkte på samma sak

Skrivet av  Trixa
Jag reagerade på att han sa så också. Varför måste man städa inför julen? Alla gör som de vill men jag och många med mig vill inte slita ut oss och lägga en massa konstiga värderingar på barnen inför julen. Hur man kan jobba, ha barn och ändå hinna julstäda som en tok och inte bli stressad övergår mitt förstånd. Jag tycker att det tar mycket tid att städa som vanligt och blir stressad över det.

Känner en del människor (inga jag direkt umgås med) som städar och fixar så mycket att de inte har tid med relationer. Det är tragiskt och dessa människor kommer väl att sitta på sin ålders höst och undra vad de gjorde för fel. Njut av livet istället för att slita som galningar med städning.

Sassa, jag skiter i om du vill pynta och städa dig själv till döds, det är ditt problem. Jag störde mig på att du anklagade Annika60 för att göra fria tolkningar vilket ingen annan uppfattade. Däremot känns det som om du försvarar ditt eget beteende å det grövsta genom att säga att ingen annan fattar. Jag finner ingen logik i det resonemanget.
 

Herregud!!

Skrivet av  Trixa
Annika60\'s inlägg är ju vettiga, hur kan ni tro att en sådan vettig person inte finns på riktigt. Jag tvivlar mer på att sassa är på riktigt, enligt min mening verkar hon inte riktigt stabil. Hon har uppenbart inte läst och hon gör fria tolkningar hipp som happ. Vissa här är rent oförskämda mot dem som vägrar ta på sig stressen inför jul för att en liten klick anser att det ska vara så. Det finns inga normer för hur man ska ha det hemma, det är upp till var och en. Julgardiner skulle jag aldrig sätta upp och jag är rätt sparsam med julpynt också. Alla har ett fritt val och jag beundrar de som skiter i att hemmet ska skötas på ett visst sätt och jag undrar fortfarande vem som satt den normen? Jag jobbar deltid och tillbringar mina eftermiddager med barnen. Snart har de växt upp och vill inte vara med sina föräldrar lika mycket så det gäller att passa på. Skiten springer inte bort och dessutom är ansvaret för att sköta hemmet lika mycket min mans som mitt.
 

Amen

Skrivet av  Vickan m EJ
Om några år är barnen så stora att hellre är hos kompisar och då har man mer tid att fixa. Nu viker jag hellre fritiden åt att vara med barnen, mannen och vänner.
 

Ja

Skrivet av  Trixa
Det är ju det jag säger.
*s*

Hoppas att du svarade på Birgittas inlägg och inte mitt.
 

Fniss

Skrivet av  Vickan m EJ
Vad jag menade med amen var att jag höll med dig! =)
 

personliga påhopp

Skrivet av  sassa
kan vi väl slippa? jag är fullt stabil kan jag tala om, men jag har valt att INTE prioritera mitt för övrigt mycket intressanta arbete. Tiden före jul är speciell för mig så den tiden ägnas åt att vara tillsammamsn med man och barn och vi tillsammmans skapar en julstämning som vi trivs i. Stressar inte ett dugg trots att vi har både julgardiner, julpynt och städat.

Varför kan du inte acceptera att jag faktiskt inte tycker att någon annan kan avgöra orsaken till att människor gör på olika sätt, utan göra personliga påhopp på någon? Så din barnsliga inlägg om att jag inte läst är bara, ja just det barnsligt.



 

Jag tror också

Skrivet av  A
att jag tyckte Annikas svar var helt ok. jag undrar vad vissa skulle tycka om att jag så gott som aldrig tvättar gardiner och att jag inte har köpt nya köksgardiner på - låt se nu... - 12 år. HUvale vad hemskt!!! Hur dammiga kan ett par gardiner bli va? Om man är van vid att gardinerna dammar igen så kanske det är den personen som har det dammigt.
Och hur lång tid det tar att byta gardiner? Det beror väl på. Själv gör jag det rätt snabbt för jag tycker det är kul att byta till jul. annars byter jag aldrig. Jag har annat för mig. T.ex. jobbar jag 50-60 timmar i veckan. Alla jobbar inte halvtid - konstigt va.
Sen är det väl snarare så att forskning har kommit fram till att alltför välstädat och kliniskt ger upphov till allergier snarare än lite vardagligt smuts. Mina är då inte allergiska men borde väl vara det eftersom jag varken dammsuger varje dag, byter i sängarna en gång i veckan eller våttorkar golvet en gång i månaden.
 

Artiklar från Familjeliv