Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hur många går på ledighet med gott samvete?!

Skrivet av Emma
På mitt jobb är det stressigt värre och jag känner knappt att jag kan ha sem den 23 som planerat samtidigt som jag givetvis vill ha tid hemma för att kunna få en mysig jul för barnen.
Hela hösten har vi fått dra ett tungt lass på jobbet då en person slutat och vi fått överta hans arbetsuppgifter pga besparingar.
Känner att jag är genomtrött och skulle behöva vara ledig läängee för att komma i form igen.
Svar på tråden: Hur många går på ledighet med gott samvete?!

Snövitt

Skrivet av  Annika60
Har man jobbat hårt ska man baske mig ta ledigt med rent samvete.
Njut av ledigheten och av att kunna återgå till jobbet med nya krafter!
Vi har också haft mycket hela hösten och travarna på skrivbordet är rätt stora, men jag tar ledigt både den 23:e och mellan nyår och trettonhelgen.

Mellan jul och nyår är barnen och hälsar på mormor och morfar så då passar jag på att jobba undan lite.
God Jul!
 

Jag.imt

Skrivet av  andromeda
.
 

Gör jag nog

Skrivet av  Lingling
Har mer dåligt samvete för att jag måste sitta här och ticka pengar just nu. För närvarande har jag inget att göra.
Mest dåligt samvete när jag går hemifrån och min son försöker hindra mig, genom att ta mina sockor, rycka ifrån mig skorna eller bara säga att jag inte ska gå ...
 

ingen ledighet här

Skrivet av  saan med mathilda 0308 & mini bf 0504
visst jag är ledig på julafton och andra röda dagar men i övrig ingen semester. omöjligt att få semester beviljad på mitt jobb i dessa tider så samvetet behöver man inte bekymra sig med.

önskar alla andra ett trevligt jullov!
 

Jag måste bara få fråga!!

Skrivet av  Marie
Vaddå på ledighet med gott samvete??
Betyder alltså erat arbete mer än familjen??

Begrunna istället frågan.." Går ni till jobbet med gott samvete"?? Vilket är viktigast?

 

familjen och arbetet.

Skrivet av  andromeda
Jag går till jobbet med gott samvete också.
 

Jag går aldrig på ledighet med gott samvete.

Skrivet av  a
Det är alltid nån som tycker man skulle haft öppet. Det känns knappt ens som "ursäkten" att man behöver vara ledig då och då är acceptabel. Jag kunde ju alltid ta in andra att jobba istället för mig.
 

Artiklar från Familjeliv