Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Uppfostrar du dina barn könsmedvetet?

Skrivet av Pallas
Vad i all sin dar betyder det? Läste just frågan och svarsalternativen och tycker det måste finnas en definition på vad könsmedvetet står för om man ställer en sån fråga.

Det kan ju betyda lite vad som helst!
Svar på tråden: Uppfostrar du dina barn könsmedvetet?

ja

Skrivet av  Belle
Jag undrar precis samma sak...ska man då svara "Vet ej" eller ska man försöka ta reda på vad det betyder innan man svarar, och var tar man reda på det? :-)
 

Skrev ett inlägg om det

Skrivet av  Pallas
på Flickor och pojkar - lika och olika under Allmänna diskussioner. Välkommen dit och diskutera vidare! :)
 

Jo

Skrivet av  fru Bill
det var verkligen en konstig fråga att ställa. Borde kanske vara en artikel kopplad med en diskussion om vad det innebär.
 

Jag får väl svara JA

Skrivet av  Pallas
på frågan eftersom mina barn vet att de är pojkar. Eller ja, iaf den store, den lille vet inte så mycket än :)
 

Allt kan ju tolaks på olika sätt.

Skrivet av  Karola / Redax
Inget är väl egentligen rätt eller fel.

Väljer man att rösta så röstar man ju alltid efter hur man själv uppfattar frågan.

 

Ja men då säger ju resultatet inget

Skrivet av  Bea m. Vincent & Herman
har ni ingen statistik/vetenskaplighetskunskap på redax? Vad fyller då frågan för funktion om den inte är klart definierad. Om ja som försöker att se bortom traditionella könsroller svarar ja och Lisa som tycker att pojkar skall vara pojkar oxå svarar ja hur vet vi då var folk står egentligen?
 

Instämmer

Skrivet av  Christopher
Luddig fråga som kan tolkas hur som helst och då blir svaren totalt meningslösa också!
 

Artiklar från Familjeliv