Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Stan/ förort-debatten nedan

Skrivet av Mamman
Jag har växt upp i Stockholms innerstad.
Numera bor i en närförort till Stockholm. Det tar 5 minuter med t-banan att komma innanför tullarna.
Där jag bor nu är det grönt och fint. Det finns ju gator här med men trafiken är lugnare än i stan.
Jag trivdes inte med att växa upp i innerstan och idag skulle jag inte vilja bo där med barn. Utan barn hade det varit okej. Men inte med barn som man hela tiden måste passa för trafiken, inga direkta grönområden att leka på där det inte finns krossat glas eller gamla sprutor. Närmsta parken för mig under min uppväxt var Observatorielunden där det samlas mycket hemlösa och knarkare. Ingen plats jag skulle vilja släppa ut mina barn på...och Sveavägen sen, ingen lekplats direkt...

Innerstaden är inte bättre än alla förorter. Jag skulle inte vilja bo i ett betongghetto för den delen heller.

Det värsta jag vet är folk som tror att de är finare eller bättre för att de bor innanför tullarna. Vilken adress man har är INTE en del av ens personlighet även om vissa vill att det ska framstå så, om ni förstår vad jag menar...

Det var min syn på det hela.
Svar
AMEN
Skrivet av  Moa bf 24/1
???
Vad menar du? "Amen"? Det är väl ingen bön heller? Menar du "Jamen"? Och i så fall Jamen vadå? Trött på debatten?

/Magda
Skrivet av  Magda
Nä jag menar
Amen, så brukar man säga om man håller med om nåt.
Skrivet av  Moa snitt imorgon