I min ungdom hade vi ingen TV\<\;br>gick till grannen och fick sitta breve´\<\;br>tek" />
  Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

En dikt

Skrivet av <font face="Helvetica" color="blue">A igen</font>
\<\;font face="comic sans ms" color="green" size="4">
I min ungdom hade vi ingen TV\<\;br>gick till grannen och fick sitta breve´\<\;br>tekniken var spännande och programmen få\<\;br>kanalerna var på sin höjd bara två\<\;br>\<\;hr>idag kan vi sitta timma efter timma\<\;br>tills vi börjar se liksom i en dimma\<\;br>prata om gårdagens fiktiva värld på fikarasten\<\;br>utan att känna av beroendelasten\<\;br>\<\;hr>alla har TV, telefon och dator idag\<\;br>mot dessa ting fungerar ingen lag\<\;br>vi blir alla slavar inför vår teknik\<\;br>den som gör mången fattig och någon rik\<\;br>\<\;hr>men när ska vi få tid för vårt eget liv\<\;br>efter arbete, middag, teve, dator och kiv\<\;br>trött och slut man går och lägger sej\<\;br>imorgon ska jag lära att till teknik säga nej\<\;br>\<\;hr>längtar tillbaka till mina två kanaler\<\;br>utan en massa konstiga manualer\<\;br>jag vänder ryggen till all teknik när morgonen randas\<\;br>går ut, känner lugnet och bara andas.\<\;br>\<\;hr>
\<\;/font>
Svar på tråden: En dikt
Inga svar finns

Artiklar från Familjeliv