Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Är det flera än vi...

Skrivet av tessa36
...som älskar film?
Vi går ofta på bio, vi vuxna och våra tre barn 11,10 o 6 år gamla.
Dessutom så köper vi en del filmer.
Svar på tråden: Är det flera än vi...

Jaaa då!

Skrivet av  Ulrika
Vi älskar också film! Jag tycker att bra film ger väl så många intryck som en bra bok. Bara för att man tar del av den via en tvruta så behöver det väl inte vara negativt!! Mina barn får se på film när dom vill och vi begränsar inte tidsmässigt. Det har helt enkelt aldrig behövts. Däremot så får de inte se på vad som helst. Det tycker vi är det viktiga. Vår treåriga dotter tar vi dessutom med på bio, tex Pelle Svanslös och Kejsarens nya stil (önskemål från storebror) har hon sett. Hon tycker att det är jättekul och blir det för mycket spring i benen så får hon kuta lite i gångarna. (Det är ända rätt mycket spring under barnfilmerna)
 

Premiär på fredag...

Skrivet av  tessa36
...är det på "Mumien 2" och den ska vi gå och titta på. Jag tycker om fanatasi, fiction och äventyr. Det finns så mycket "skit" i verkligheten så den vill jag slippa när jag ska ha roligt!!!;)
Vår yngsta dotters första besök på bio var roligt, hon var väl ca. 3-4 år. Hennes första kommentar var "VILKEN STOR TV!!" Efter det har det blivit många många filmer och ofta...
Det är något visst med bio, eller hur!?
Synd att det är så dyrt bara...
 

Bio kulturen är död!!!

Skrivet av  UO
Numera sitter folk och pratar högt och ljudligt under filmerna, inte alltid om filmen heller. Sedan springer de på toa stup i kvarten. Pratar i mobiltelefon, prasslar oerhört med godispapper etc.....

Nä, återinför den gamla stilen. Ett ordentligt visslande i biljetterna innan reklamen och sedan TYSTNAD och stilla sittande under filmen! DÅ är bio som bäst!!!
 

Håller med!

Skrivet av  Ulrika
Har fått ett antal biokvällar förstörda av prasslande chipspåsar och babblande glappkäftar. Men tycker att det är viktigt att ta med barn på bio (matinéer) och på så sätt få upp ett intresse för film på bio. Och då får lite prat och kissnödighet tolereras. På BARN- filmer alltså.
 

Premiär på fredag...

Skrivet av  tessa36
...är det på "Mumien 2" och den ska vi gå och titta på. Jag tycker om fanatasi, fiction och äventyr. Det finns så mycket "skit" i verkligheten så den vill jag slippa när jag ska ha roligt!!!;)
Vår yngsta dotters första besök på bio var roligt, hon var väl ca. 3-4 år. Hennes första kommentar var "VILKEN STOR TV!!" Efter det har det blivit många många filmer och ofta...
Det är något visst med bio, eller hur!?
Synd att det är så dyrt bara...
 

Artiklar från Familjeliv