Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Ang Poke´mon

Skrivet av Ayhanza
JAg HATAR DEM!!! skulle helt seriöst aldrig låta min son köpa upp alla sina pengar på poke´mon kort som man Ändå aldrig kan få alla av USch.. slöseri emd pengar och bortglömmt om ett år.. jag såg ett pårogram där det hade räknat ut hur många veckor pengar det skulle gå åt om de ville ha alla... om man var 20 kompissar som kunde byta emd varrandra och man hade veckopeng på 20 kr skulle man kunna möhligtvis ha alla bilderna när man var ca 20 år KUL för barnen va!!!
visst kan man tycka att det är oskylldigt och att barnen yckerd et är spå himla kul men de kommer aldrig få alla korten om de inte har stenrika föräldrar som kan lägga ut runt 2000/mån på poke´mon
Svar på tråden: Ang Poke´mon

Det finns ju _olika_ kortserier

Skrivet av  Nattugglan
Jag antar att du talar om spelkorten nu, eller?
Min dotter samlade ihop till en komplett samling av samlarkorten serie1 förra sommaren. Det kostade henne omkring 200:- och inte tog det särskilt lång tid heller... Hon hade iofs väldigt många kompisar att byta med, men _omöjligt_ är det absolut inte.

Personligen lägger jag mig inte i vad dottern gör med sin veckopeng. Under den tid Pokemon var som mest aktuellt valde hon att köpa en förpackning Pokemonkort + lite smågodis typ tuggummi för sina 20:-. Det lägger jag mig faktiskt inte i.
 

Håller med.

Skrivet av  SL
Det finns som sagt olika sätt att samla på. Min son har också samlat ihop dessa samlarkort både serie1 och serie2. När serie2 kom gjorde jag faktiskt så att jag köpte 10 paket rakt av ur samma låda. Sedan portionerade jag ut paketen under en tid. Detta gjorde att det nästan inte blev några dubbletter alls samt att det bara fattades ett fåtal kort när de 10 paketen var slut. Ok vi har inte alla metall kort men han har ett kort av alla pokémon i alla fall. Sedan saknas några väldigt sällsynta specialkort men de är inte det väsentliga för min son. 10 paket à 15:- är 150:- inte så farligt ändå tycker jag. Han spelar i alla fall inte hockey så där sparar jag ändå in en hel del.....
 

håller också med

Skrivet av  BirgittaS
och hur mycket pengar lade vi (i alla fall jag) inte ut på filmstjärnor?