Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

tjat om att se video för jämnan

Skrivet av mamma till blivande filmrecensent
Jag har en dotter som snart är fyra. Det är tänkt att hon ska få se bollibompa varje dag samt video om det är dåligt väder eller om hon är sjuk. Men hon tjatar nästan hela dagarna(jag är sjukskriven och hon har sommarlov från dagis nu)så ibland ger jag mig.
Jag leker och pysslar mycket med henne men hon kan nästan aldrig leka för sig själv. Vi hälsar även på kompisar till henne några gånger i veckan. Vi har också jordbruk med hästar och andra djur så det finns alltid att göra ute men hon bråkar och tjatar hela tiden om att få se på video. Ska jag ge upp och låta henne se 8 timmar i sträck tills hon blir less? Jag vet att hon skulle kunna det. Jag tycker barn ska kunna ha tråkigt ibland men det verkar som hon är beroende för så fort hon får chansen så norpar hon åt sig en film och sätter sig. Jag har ställt upp dem på en hylla nu så hon inte når och det var inga protester. Kanske det är mitt fel eftersom hon fick se mycket video för ett år sen då jag var mycket liggandes efter en trafikolycka. Ibland undrar jag om det är bäst att slänga ut videon helt enkelt.
Svar på tråden: tjat om att se video för jämnan

Jag tycker att det finns stunder...

Skrivet av  tessa36
...i barns liv där det MÅSTE vara tråååkigt!!!!
Låt henne ha det tråkigt. Hon hittar snart på vad hon ska göra. Jag lovar dig. Har hon leksaker? Ja...då är det ju inga problem.
"Mata" inte hela tiden. Du gör det för lätt för henne. Bestäm att det ska vara en eller två dagar fri från video!
 

Artiklar från Familjeliv