Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Varför skulle det ena utesluta det andra?

Skrivet av Jessica
Bara för att jag låter min dotter titta på Teletubbies, ser jag då henne inte i ögonen eller och inte heller kramar jag henne antar jag? Jag strävar efter att göra min dotters dagar så innehållsrika och VARIERADE som möjligt, med all sköns OLIKA stimulans. Den stimulans som jag anser att Teletubbies ger henne, kan inte jag ge henne. Jag kan inte heller ge henne stimulansen som det ger att gunga - ja, jag kan putta på henne, men det är ju gungan som gör "jobbet" - på samma sätt som Teletubbies gör jobbet på sitt håll. Jag tror på att man ska introducera TV:n i små portioner till barn, för att de ska "lära sig att hantera" den längre fram. Om man inte låter dem se NÅGONTING alls, så tror jag de inte sedan lär sig att sålla eller så, utan så snart de får minsta chans så är det ju JÄTTESPÄNNANDE med TV och ALLT ska tittas på.. Lagom är bäst, under kontrollerade former - av ALLT!
Svar på tråden: Varför skulle det ena utesluta det andra?

Skulle vara kul att veta

Skrivet av  farmor provocerar
vilken stimulans Teletubbies ger din dotter och som är så viktig att du slår på tv:n åt henne vid rätt tidpunkt?

Och det där med att "introducera i små portioner" för att kunna "hantera" TV - kommer det så småningom att gälla våldsfilmer, rökning och alkohol också (jag har tidigare hört argumentationen i de sammanhangen)!
 

Artiklar från Familjeliv