Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Harry Potter för Playstation, hjälp behövs!!!

Skrivet av Ulrica
Hejsan!

Mina barn har kört fast i spelet Harry Potter för Playstation. Hur befriar man ugglan? I de instruktioner man får ska man skjuta på gallret men det fungerar inte, är det något mer man måste göra? ...Barnen spelar inte alls just nu eftersom de är så arga på att spelet "inte fungerar".. ;-))
Svar på tråden: Harry Potter för Playstation, hjälp behövs!!!

Okej ..

Skrivet av  Lilla blå
Jag frågade min 9 åring och han sa att man skall skjuta på gallret men det skall vara med en superstöt, dvs håll in knappen länge tills trollspöt är fullt uppladdat och skjut sen. Det skall gå för vi har redan klarat spelet, men full kraft med spöt och lycka till:-)
 

Måste prövas..

Skrivet av  Ulrica
..tyvärr lyckas inte vi ladda trollspöt, så fort man trycker på X så skjuter man ju! (enl. instruktionsboken ska man hålla inne X för att ladda)
 

hmm...

Skrivet av  Lilla blå
Om ni håller in knappen skall trollspöt laddas,alltså inte trycka snabbt utan hålla in. skall gå upp och kolla om det är ngt annat ni råkat missa.
 

Hittade felet!

Skrivet av  Ulrica
Det var en lite knapp på dosan där automatik stod på "on", när vi ställde om den till "off" så fungerar det precis så som du beskriver! -äntligen!
Tack för hjälpen ändå, det var ju tack vare att vi fick veta att vi faktiskt gjorde rätt som vi började leta felet någon annanstans än i själva spelet!
 

Artiklar från Familjeliv