Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Data tider

Skrivet av UlLi
Jag har efter ett föräldramöte i sonens klass (2:an) insett att jag är en väldigt hård förälder. sonen har 30 min datatid 4 dagar i veckan och 2 timme totalt på helgen.
dom flesta av hans vänner sitter först några timmar på fritids (ensam eller i grupp) sedan har dom mellan 1-2 timmars data tid hemma plus att dom får spela hur mycket dom vill på helgen och många av dom springer runt till varnadra och utnytjar varnadras datatider.

Sonen lever sig väldigt mycket in i sina spel och pratar väldigt mycket om spelen och vad han gjort eller ska göra (spelar mycket stradegi spel), så jag har inte tänkt utöka tiden,
visst får han extra tid ibland när kompisar är här men jag tycker det är så viktigt med lek både ute och inne och han klagar inte, inte heller springer han iväg till kompisar för att spela utan dom brukar acceptera detta och leka i stället eller så sätter sig sonen och läser, han är en äkta boksluckare.

Hur har ni andra med datatider är jag elak eller?
Svar på tråden: Data tider

Hejsan!

Skrivet av  peggy sue
Förr, när min tillgång till dator var större...hade vi olika datadagar till barnen, som dessutom innefattade att de gjort sin läxa mm innan de startade datorn.

Till din fråga om du är för hård - NEJ!

Det är bra att få in det med en gång att det inte är hela världen, datorn alltså!!! Det finns ett liv utanför oxå!
 

jag har oxå satt...

Skrivet av  Missan
gränser, annars kan de tilbringa all sin lediga tid framför dator och playstation. En halvtimme per dag mitt i veckan (om de har kompisar kan jag dra ut på det) helgerna beror det på väder och vind höllt jag på att säga...och det gjorde jag...*fniss* nej, men är det dåligt väder och ruggisgt och så, då får de spela lite längre, men max 2 timmar per dag...och inte i ett streck.
 

Artiklar från Familjeliv