Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Har ni några funderingar på detta med tv, dator o

Skrivet av christine
spelande när det är sommarlov?

Själv tänkte jag vara riktigt elak(?) mot mina guldägg och inte tillåta dator eller tv förrän efter 17.00 vardagar under sommaren och helt godtyckligt ifrån min sida tillåta det då det tex. regnar.

Har de eg. någon anledning att sitta inne då det är varmt, skönt och man kan vara ute?..
Lite nyfiken på vad ni har tänkt...
Svar på tråden: Har ni några funderingar på detta med tv, dator o

ganska enkelt

Skrivet av  Mia
Vi är aldrig hemma utan alltid ute vid vackert väder,går eller åker iväg och hittar på saker,
är i sommarstugan osv.

Då vi kommer hem på em/kväll är det fritt fram för tv/dator.

Svårare kanske om man har större barn som klarar sig själva och kan bli innesittandes,dvs de har egen nyckel osv.
Tar innesittandet över pga tv/dator tycker jag det är helt rätt att sätta upp gränser.

Jag tycker man skall vara ute så mkt som möjligt,sitter inne så mkt på vinterhalvåret!
Men ibland kan det vara skönt att ha en innedag mitt i sommarvärmen med! Phu för värme och stekhet sol i flera dagar,känner att vi behöver vila från solen idag.

Så idag får de faktiskt titta o spela hur mkt de vill utan mitt dåliga samvete då de leker ute jämt annars vid fint väder!
 

Joo, sant att det..

Skrivet av  christine
aldrig var några problem ...förr....nu är de äldsta 13, 14 o 16..o struntar i strot sett i om jag "tycker" att de sitter inne för mycket..så det blir rena rama diktaturen ibland faktiskt..*ss*..hoppas de inte tar för stor skada...Ha det gott i sommarvärmen...
 

Artiklar från Familjeliv