Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Fånigt att tycka det är "fult" att se på teve

Skrivet av kultur tanten
Jag tycker att det är fånigt att det fortfarande av den del anses som "fult" att se på teve.
Okej i lagom doser och allt det där, för när man tex är mammaledig (eller pappaledig) så tittat nog de flesta mycket på teve, även om jag får en "överdos" ibland och bara måste stänga av och GÖRA något istället. Men "fult"?
Kom igen nu då!
Svar på tråden: Fånigt att tycka det är "fult" att se på teve

nejdå

Skrivet av  i
jag tycker inte att det är fult att titta på tv. när jag var hemma med min lilla tjej så tittade jag på såpor halva dagarna men som du säger, man får en överdos ibland.
däremot så tror jag att det är bra att sysselsätta sina barn med annat än tv-tittning. jag har en kompis som har en son, 3 år gammal, som har slla pippi, alla saltkråkan och alla emilfilmer och sitter och tittar dagarna i ända. det kan inte vara så nyttigt. man bör kunna sysselsätta barn med annat också.
 

Fult med TV?

Skrivet av  jonas björk
Jag tycker att det är "fult" av föräldrar att sätta sina barn framför TV:n och använda den som barnvakt. Barn behöver mänsklig kontakt inte någon artificiell kontakt med människor på TV.

Att vuxna människor slänger bort sitt liv på att stirra på TV:n är deras sak, de har (förhoppningsvis) valt det själva, men gör inte det valet åt dina barn!

mvh\ jonas björk, västerås
 

Artiklar från Familjeliv