Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Fler Tubbiefreak?

Skrivet av Lotta m Linus 020717 och Rasmus 001231
Äldsta sonen har hittills inte varit intresserad av att titta på TV (vi har inte heller tjatat, utan bara testat olika barnprogram någon enstaka gång), men så träffade jag en annan mamma på ÖF vars son var väldigt förtjust i Teletubbies. Jag testade om Rasmus gillade det för 1,5 vecka sedan + att vi spelade in det. När han hade sett det två gånger var han totalt fast! Nu tjatar han om Tubbies hela dagarna... Självklart får han inte sin vilja igenom alltid, jag försöker begränsa det till en gång/dag. Tycker ändå att om han vill titta på TV, är väl Tubbies ganska bra, jämfört med mycket annat som sänds?

Är det vanligt att de blir så intresserade så fort? Rasmus är 21 mån.
Svar på tråden: Fler Tubbiefreak?

Nej jag har jätte svårt för dom

Skrivet av  aggebagg
Jag retar mig på att dom inte pratar rent. Tubbykjäm, tubbykjäm och så fnissas det hela tiden. Men det är inte så skrikigt o skränigt som en del annat t ex tweenies.
Men jag gillar inte teletubbies, för plastigt o konstgjort, men mina barn har gillat dom. Räddningen har varit att det är ju ganska tidigt på morgnarna. Men jag skulle aldrig köpa någon film t ex där går gränsen.
 

Tubbies - värre än knark ;-)

Skrivet av  den fredlige
Teletubbies är värre än knark för vissa barn - vi har de på video...

MEN det avgörande tycker jag för att bedöma program är ju det mer "idémässiga" innehållet i tv. För min del får barnen titta på hur mycket teletubbies, tweenies som helst för även om man som vuxen kan reta sig på dem är det ju väldigt snällt innehåll, men definitivt inte tecknade filmer med mycket våld (för att inte tala om South Park som endast är för mamma och pappa!).
 

Min Med......

Skrivet av  Helen & Linus 991027
Han blir tre nästa söndag och är tokig i Teletubbies,
och Barbie(???).
Han är märklig..förutom TT så gäller Markoolio, JLO, George Michael, Afro-Dite och Britney Spears..+ andra tjejer. Annars är det bara bilar med släp som gäller.
Gissa om jag har problem med födelsedags pressenter och julklappar.