Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Mulle meck bygger flygplan...

Skrivet av Karris
Jag hjälper min 5-åring lite med Mulle bygger flygplan...men, vi kommer liksom ingen vart. På en massa ställen går det inte landa. Nån figur har vi lyckats hjälpa, men på endel ställen där man landar är ingen hemma alls. Sen så har det dykt upp en del saker längst vägen, ett par glasögon, en telefon m.m och ci har "tagit upp" dem. Men, de finns inte i resväskan när vi klickar där för att kolla. den är helt tom.
Nu är sonen less, vi kommer ju ingen vart i spelet. Vi bygger och bygger, men får dessutom bara max sju gröna lampor. Finns det nån därute som har spelat ut spelet som har några tips!!
Svar på tråden: Mulle meck bygger flygplan...

vi hade

Skrivet av  cattus
oxå detta spel,men fick det inte heller att funka.Vår dator var för ny för att det skulle funka smart va
vi gav bort det till slut
 

Hjälp med Mulle Meck

Skrivet av  Karin
Hej
Nu är det ett tag sen du ställde frågan - och du kanske har hittat något annat spel sen dess, och helt lagt Mulle Meck på hyllan.
Min son var också 5 år när han fick Mulle Meck, och i början hade vi som du, dvs vi kom ingen vart innan vi var tvungna att kraschlanda för att bensinen tog slut. Efter ett tags spelande fick vi en större bensintank och då började det hända saker. Vi kunde flyga längre och längre, ända ner till kartans kanter, och det gjorde spelet mycket mer intressant.
Dessutom lyckades vi flyga snett ut till vänster, över vattnet, och landa på ett hangarfartyg och på en ö.

Annars kan jag rekommendera Freddi Fisk, som min son bara älskade, och även Mysteriet på Greveholm, men bara spel nummer 1. Spel nummer 2 kraschade hela tiden för oss. Det som är bra med Freddik Fisk och Greveholm är att de lär barnen lite (mycket?) logiskt tänkande. Patrik var nog inte ens 5 när han visade mig att om han gav en gubbe (i Freddi Fisk) en käpp, så fick han gubbens luta, som han sedan gav till en annan figur, och fick en vred i utbyte, som han slutligen använde för att öppna ett fönster. Inte illa.

Hoppas du fick någon hjälp.
 

Artiklar från Familjeliv