Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Tips på bra dataspel för lite äldre barn

Skrivet av Molly
Finns det någon som kan ge mig tips på bra dataspel för en 12 åring. Själv tycker han att barnspelen är för "fåniga" med några få undantag. Han vill helst spela spel som är för 15 år och uppåt, vilket vi inte tycker är lämpligt...

Vi vet dock att de flesta jämnåriga i skolan få spela dessa spel, men jag undrar ändå om någon här känner till något alternativ. Alltså ett spel fyllt av aktion, som ändå inte är "barnsligt".

Svar på tråden: Tips på bra dataspel för lite äldre barn

Strategispel kanske?

Skrivet av  Maria
Age of empires är ett bra sånt spel som man både kan spela själv hemma och ute på nätet. Man börjar med några få bönder sedan få de utvinna resurser (hugga ved, utvinna guld, bygga åkrar för mat mm) så man kan göra flera och bygga fler byggnader. Sedan bygger man armee´r. Mina barn spelar det och jag tycker det känns meningsfullare än dessa springa, skjuta döda spel som de flesta spelar
 

Några tips

Skrivet av  raqven
Min grabb spelar bla Age of Empire, Empire Earth, WarCraft (alla är strategispel), Sims, Rollercoaster Tycoon (bygg eget tivoli), Zoo tycoon (eget zoo), Migth and Magic (svårt!!!), nåt spel där man kör skateboard (kommer inte ihåg namnet), Heroes of Might and magic( oxå svårt), Fifa, NHL. Undrar om sagan om ringen inte kan vara nåt oxå, har dock inte provat det än.
Några tips iaf! Strategi-spelen är jättekul att spela i nätverk! Might and magic kan man sitta med som vuxen och hjälpa till att lösa problemen som uppstår.
 

Warcraft är tung!

Skrivet av  krax
Satsa på den - grafiken i filmsekvenserna är minst sagt imponerande!
 

Min kille gillar HOMM!

Skrivet av  Christopher
Dvs Heroes of Might and Magic.

Han har kört det sedan han var 5......
 

Artiklar från Familjeliv