Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Junk mail o annat skräp!

Skrivet av MrsNisse
Är det någon som vet någon bra webmail till barn? Min 9-åring har ett Hotmail konto och det väller in skräp som man får ta bort innan han kan sätta sig och maila. HJÄLP!
Svar på tråden: Junk mail o annat skräp!

Home kanske?

Skrivet av  frillione
Min dotter har en home-adress. Ingen junk-mail alls faktsiskt. Jag har en home-adress själv och får något enstaka reklamerbjudande ibland men det beror nog på vad man fyller i vad man har för intressen när man registrerar sig.

Gratisversionen innebär att man har 10 MB utrymme för sin post samt en maxstorlek per mail på 5 MB. Sedan finns det möjlighet att betala någon summa för att utöka de bitarna (vet ej hur mycket). I övrigt funkar det ungefär som Hotmail. Man kan antingen läsa sin post på weben (webmail) eller ladda ner den till den egna datorns e-postprogram (pop-konto).
Här är adressen där man kan registrera sig: www.home.se
 

Tack

Skrivet av  MrsNisse
...ska prova den istället!
 

exklusiv

Skrivet av  m
Hej -du kan ställa in skräppostfiltret på exklusivt
 

Se upp...

Skrivet av  Migoo
... med var ni skriver in er emailadress. Det är mitt heta tips. Oavsett vad ni har för webmailkonto så hänger antalet inkommande junk mail och spam ihop med hur mycket man exponerar sin emailadress. Naturligtvis hjälper det ju att ha en bra filtrering men som sagt var aktsamma med era adresser.