Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Min 12 åriga tjej,,,,,,

Skrivet av Kirri
,,önskar sej ett Play station 2 eller nåt liknande ....kan någon ge mej ett tips på vad man ska satsa på...vi är inte intresserade av spel som handlar om att döda hela tiden...har haft ett gammalt nintendo och spelat en massa Mario spel ...
Är det ena bättre än det andra...finns ju game cub och nåt mer oxå..
Svar på tråden: Min 12 åriga tjej,,,,,,

PS2 har en helt

Skrivet av  krax
ok DVD-spelare inbyggd - inte att förakta. Spelutbudet är stort. Mina ungar kör mest "lego Racers2" och "Crazy Taxi" - själv spelar jag ibland "Ready to Rumble" ...
 

Det finns bla en....

Skrivet av  peggy sue
\'piratkvinna\'...jäklar...kommer inte ihåg nu vad den heter....men det är ett äventyrspel som kan passa en tjej lika mycket.....Hon har lite av utseendet som Angelina Joulie(tomb rider)....en kvinnlig hjälte
 

Zelda ??? eller...

Skrivet av  Kirri
...någon som vet vad det går ut på...så klart lite våld gör ju inget...
 

Näe...skit oxå...

Skrivet av  peggy sue
...det är ju inte zelda......
Fattar inte varför jag inte kommer på den....en sak vet jag....nä två....
1. den är en av dem som står på topplista över spel från i somras iallafall..
2. lite av historian; tjejen är dotter till guvernör(tror jag),hennes far blir dödad. Hennes mor var pirat(död hon oxå) och väldigt vacker(!) liksom hon då...Faderns död ska hon hämnas...under resans gång, får hon olika uppgifter och olika uppgraderingar ...på ex. sitt piratskepp mm
Hon möter olika öar med olika innehåll, andra pirater, stora djur, vålnader mm mm

Jag tyckte detta var ett kanonbra spel...jag spelade det aldrig...men satt klistrad när andra gjorde det...precis som att titta på film...tramsigt va!

Jag tror du kan finna det hos en bra affär...berätta lite av det jag sa så kanske det ordnar sig...
(fattar inte varför jag inte kommer ihåg...)

*kram*
 

Jag vet...jag vet.....nannanana..yes!!!

Skrivet av  peggy sue
Hej Kirri...trägen vinner....
Jag blev förbannad och började söka ....OCH jag hittade den; Legend of Black Kat

Här adressen där jag hittade den...
http://se.playstation.com/home/home01_generic.jhtml?locale=sv_SE

Att spel kan va så kul.....*s*......

Mvh
 

Peggy sue....

Skrivet av  Kirri
..tusen tack för ditt tips ska genast kolla upp det!!!
 

PS1 att föredra framför PS2

Skrivet av  My
därför att det finns mig veterligen inga piratkort (multiX-chips) till PS2, därmed är det enbart köpta spel som gäller. Vi ångrar att vi sålde vår PS1 och köpte PS2. Men DVD och CD är bra, alltså att man kan kolla på film och lyssna på musik. Och grafiken är bra. MEn jag vill ha tillbaka vår PS1 ;o) uhu....
 

Visst kan man chippa PS2:an!!!

Skrivet av  jessicad
Jag tror att ett ställe i Stockholm heter DV Direkt (eller möjligen DVD Direkt) som chippar PS2:or. Hör av dig till någon som säljer/reparerar DVD eller någon TV-spels affär så kan de säkert hjälpa dig!!