Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Julkalendern!

Skrivet av 68-an
Tittar ni på julkalendern på kanal 1, med era barn? Vad tycker ni?

Själv är jag besviken. Dottern som är 3 1/2 år blev rädd och stängde av TV i de första avsnitten, så nu struntar vi i den. Ok, hon är alltså i fel ålder, det kan jag acceptera, men tycker ändå det är tråkigt att man då lägger den så tidigt i Bollibompa. Förra året tyckte vi hela familjen att det var så mysigt med julkalendern. Detta året får vi mysa utan kalender.

Fram för glada och roliga julkalendrar för alla åldrar!
Svar på tråden: Julkalendern!

vi tycker den är bra

Skrivet av  UlLi
men mina barn är i rätt åldersgrupp.
jag minns mycket väl mysterit i greveholm som gav mina barn mardrömmar och jag håller med om att visa år blir det för hemskt speciellt då åldersgruppen ändå är från 2år och uppåt.
när greveholm gick sa vi att det vore trevligt med en tex björne kalender samma kalender från år till år just för dom minsta barnen och den skulle gå innan årets kalender så kan föräldrna välja att stänga av om den är för "hemsk".

tittar man på julkalendrarna bakåt i tiden är det väll ändå då med lite spänning i sig som ses som dom bästa eller har jag fel. jag tror det är jätte svårt att göra en kalender som behåller spänningen både för en 2 åring en 8 åring och 12 åring så det blir nog någonstans i mitten som blir en "lagom nivå"
 

Erik blev också rädd

Skrivet av  Mamma Erik
När han tittade på den (och han ser rätt många filmer utan att ens reagera)
Annars är han förtjust i den, (han är 5 1/2).

 

Erika blev också lite rädd

Skrivet av  Pernilla B
Hon kröp upp intill sin pappa i soffan. Hon gillar den dock. Erika gillar när det är lite läskigt, om hon har sällskap i tv-soffan. Hon är 5,5 år.
 

Inte mycket till jul i JULkalendern

Skrivet av  Johnny
Barnen 4 och 9 år tycker den är spännande. Ibland lite för spännande/otäck för 4-åringen.

Men personligen tycker jag inte det är mycket till julkalender. Varför kan man inte göra en julkalender med anknytning till julen och med "vanliga" barn som skådespelare istället för en massa möss och råttor?
 

Artiklar från Familjeliv