Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

GameBoy Advance?

Skrivet av Fundersam mamman
Vår son på 5 1/2 önskar sig ett GameBoy Advance. Jag har ingen koll alls när det gäller GameBoy. Finns det bra spel för en femåring, eller är han för liten? Hur är det med GameBoy Color spelen som kan spelas på Advance också, fungerar dom bra? Finns det något annat man bör tänka på vid ett ev. köp? Vilka tillbehör är bra mm.

Ja som ni förstår vill jag ha lite tips och råd kring GameBoy Advance.
Svar
Min 5 1/2 åring har en!
Och när han fick den i somras användes den flitigt. Nu är det bara ibland som han tar fram den. Den är bra att ha på semesterresor, i morföräldrarnas stuga mm, men hemmavid så föredrar han datorn och TV-spelet.
Han använder mest Color-spelen även om han har något Advance-spel till den. Det finns bra spel för en femåring. Vi köpte en del svartkopierade spel i Turkiet i somras. Pokémonspelen är OK, fast större behållning av dem får nog egentligen barn som kan läsa engelska.
Numera används den oftast av mig själv som börjar bli suverän på Dr Mario.
Skrivet av  MargaretA
Det är
lite dåligt ljus i displayen tycker jag. Har köpt till en x-tra lampa som man sätter fast på spelet (billig). Även förstoringsglas är ett bra tillbehör för de lite mindre barnen. Nån liten väska att förvara spelet i är bra att ha (Repor).Colorspelen fungerar kanon.
Skrivet av  AnneCatrine
Och vad kostar dom
Är själv intresserad av att köpa till Erik
Skrivet av  Mamma Erik
Det billigaste
jag har sett var 995 kr utan spel. De brukar ligga mellan 1000 och 1300 kr. Spelen kostar mellan 3-500 kr.
Skrivet av  AnneCatrine
Tackar och en fråga till
Vi lutar mer och mer åt att köpa ett spel. Är det någon som har tips på bra spel för de lite mindre barnen? Spelen är ju ganska dyra så man har ju inte råd att testa sig fram. Vi vill att hans första spel ska vara ganska enkelt så att han snabbt klarar av att spela det själv.
Skrivet av  Fundersam mamma
Bob Bygggare (imt)
s
Skrivet av  MargaretA
Ska det vara till Gameboy så
tycker jag att Mario spelen är bra. Fråga i affären om du är osäker.
Skrivet av  AnneCatrine
Lego Racers...
är en klar favorit hos min 5½-åring. Men så älskar han ju bilspel också. Byggare Bob och Tweenies har lillebror 4½ och de är lätta och bra. Sedan håller jag med alla om Mario. Det är ju ändå originalet.
Skrivet av  Anna med Albin 9704 o Filip 9804