Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Min son gillar också spel.

Skrivet av Linda
Min son är 3år och har ett enda spel, det från
MCDonalds. Jag lät honom spela det en gång och han blev sittande i två timmar, jag fick slita honom därifrån, han slogs och skrek som bara den, han som annars är väldigt lugn och snäll.
Visst lärde han sig en hel del men det kändes inte bra att han blev så "fast". Han tjatade i flera dagar att han ville spela det där "med kaninen"
jag sa nej, för jag tycker han är för liten för att bli sittande framför datorn.
Jag har själv lätt att bli sittande i timmar med dataspel med följden svårartade sömnrubbningar, så fort jag blundar ser jag spelet framför mig(slutade spela dataspel för många år sen pga det).
Det finns massor av vanliga kul sällskapsspel som man kan spela hela familjen, gör det i stället.
Du kanske skulle begränsa spelandet till 1timme i veckan.
Jag tror inte det är bra när vissa barn blir så fixerade vid dataspel(har inga vetenskapliga belägg för mina åsikter det är bara som det känns)
Lycka till
tror inte det är bra
Svar på tråden: Min son gillar också spel.

jag skulle ju svara på Stinas inlägg, blev lite fe

Skrivet av  Linda
.
 

Känner igen mig!

Skrivet av  Stina
Jag har också lätt för att bli sittande vid datorn. Är tex beroende av fN (på riktigt allstå!) och kan ligga om kvällarna och formulera inlägg i huvudet innan jag somnar. DEt är väl mycket därför jag tänker på min dotter och hennes datorvanor. Jag vill ju skydda henne och hjälpa henne att hitta på något annat att göra. Hon är dessutom och har alltid varit ett lungt och stillsamt barn, och jag tror det skulle vara bra för henne med lite rörligare aktiviteter, men att tex gå ut och leka roar henne inte. Hon vill nästan aldrig gå ut.
Hon fick en studsmatta i julklapp som hon aldrig använder.
Sällskapsspel är i och för sig inte så "rörliga" men de ger ju social samvaro som jag tror är väldigt viktigt. Ska se om jag kan hitta något som passar hennes ålder.
Tack för ditt svar!