Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Minstingproblem...

Skrivet av Annelie
Har försökt installera minsting så att det skulle vara klart innan dottern skulle försöka spela. Men för att det ska vara spelbart måste jag ställa om datorn till 256 färger. Men då blir ju andra spel urkassa i grafiken. Finns det något tips på hur man slipper ställa om vareviga gång vi använder spelet?
Svar på tråden: Minstingproblem...

Kan du inte

Skrivet av  anne
ställa in kompabiliteten just på det spelet bara? så gjorde jag, om du tar fram egenskaperna just bara på det programmet tror jag det kan fungera, det gjorde det i alla fall här.
 

Hm, hur gör jag då?

Skrivet av  Annelie
Detta ska ju va det riktiga minsting, köpt i bokhandeln. Tack på förhand!
 

Jag vet inte riktigt

Skrivet av  anne
jag installerade spelet, och efteråt, dvs innan jag körde igång det så högerklickade jag på ikonen till spelet, tog fram egenskaper och där kunde jag ställa in 256 färger, enbart för det spelet. Det fungerade här, men eventuellt var det mest tur!
 

Andra minstingproblem

Skrivet av  loklo
Hej!

Vart har du fått minsting ifrån?
Vi fick ett exemplar via en drive som Levande böcker hade med McDonalds i somras.
För ett tag sedan exploderade minsting i Cd-läsaren och det har visat sig att en batch varit feltryckt och att skivorna då haft inre svagheter.
Ville bara informera om detta. Såvitt jag vet så gällde felet bara spel distribuerade i somras.
 

På våran..

Skrivet av  Cissi
Minsting skiva så är allt svart så vi måste klicka o dra musen överallt för att vi ska kunna se nåt av det.... =( Och det fick vi på McDonalds ja... =(
 

Ja,

Skrivet av  anne
så där var vår också först, men så installerade jag om det, ändrade egenskaperna och vips så fungerade det -fast nu blev jag rädd att det skulle explodera förstås...
 

samma problem ar vi löst ....

Skrivet av  johanna+philip+chrille
genom att ändra kompabilateten på spelet som man gör genom att högerklicka på spelets ikon och sen klicka på kompabilateten, där går det att ställa in så man kör det på kampabilatetsläge windows 95/98 och där finns en ruta man ska kryssa i så körs spelet varje gång i det antal färger man vill ha.
 

Artiklar från Familjeliv