Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Finns det några vetenskapliga belägg

Skrivet av Jag undrar, jag
för att det skulle vara skadligt för barn att sitta framför datorn eller TV:n för mycket. Jag menar borsett från att de inte rör sig tillräckligt.
Min son är sex år och har alltid tittat mycket på film. Själv har jag inte mer än tre TV-kanaler. Han har däremot fått många köpfilmer av sin pappa till videon, vi hyr film ibland, jag lånar också från biblioteket. När han var mindre satt jag nästa jämt med honom och tittade, på allt från Bollibompa till spelfilmer. Datorspel har jag köpt på rea, Mulle Meck, Petsson, Den fantastiska kroppen. En del har jag lånat på biblioteket. Han kan då sitta ganska länge med spelet, men även där kan jag sitta med honom och vi försöker lösa problemen tillsammans. Men ibland orkar jag inte riktigt, lagar mat eller städar lite i lugn och ro när han spelar eller ser på TV.
Det som jag skulle önska att jag orkade mera vara att bygga och konstruera saker med honom. Han älskar sådant, motorer och snickeri. Tyvärr orkar man inte, jag är lite händig men har ingen direkt vana vid sånt. Vi har årskort till Tom Tits i Södertälje, dit vi brukar gå flera gånger per år. Skulle vilja att någon annan vuxen kunde ägna sig lite mer åt honom med sådant. Min man orkar nästan ingenting annat än att sitta framför TV, eller läsa olika tidskrifter. Han leker med sonen, men hittar sällan på något med honom.
Svar på tråden: Finns det några vetenskapliga belägg
Inga svar finns

Artiklar från Familjeliv