Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Måste fråga här....

Skrivet av Vevve m4
Vill ni svara?

Ni som har barn! Jag har en 12-åring som bor mestadels hos sin pappa (kille). I dag så ringde han till mig och sa att han var ensam hemma, pappa och småsyskona var och fiskade. Till saken är att han berätta att:
han och en jämnårig kompis har suttit och kollat på en rysare från 15 år (När lammen tystnar) ganska så läbbig! Hade han varit hemma hos oss hade han ALDRIG fått se denna film, tycker inte den lämpar sig för en 12-åring!

Min fråga är nu> Hur gör ni med era barn och filmer?
Får dom se vad som helst även om det är åldersgräns över deras ålder?
Har ni några regler vad gäller filmer vad dom får se och inte se?
Är jag gammalmodig som tycker såhär?
Mot mina prenciper att se vad som helst speciellt när åldergränsen är 15 eller 18 år?!

Tacksam för era svar den som orkar!

Kramiz!
Svar på tråden: Måste fråga här....

Nej, inte om..

Skrivet av  Puhpappa
.. jag inte var med själv och kunde se filmen _med_ barnet / -en, förklara och eventuellt prata om filmen efteråt. Det, däremot, har jag varit med om själv - att min mamma lät mig och min syster se "läskiga" filmer på TV om hon själv kunde sitta med oss och titta. Helt klart ett bättre sätt för barn att möta den delen av "vuxenvärlden" tycker jag.
 

måste fråga här

Skrivet av  angeln
Jag har en dotter som är tre år, fyra månader. Hon får bara se det som vi tycker är lämpligt. Att 12 åringar sitter och ser filmer som är för 15 åringar skulle inte jag acceptera. Det är räknat som en vuxen film.
Om du hyr en film med familjen så är det upp till dig som förälder om du låter olämplig film visas för minderåriga barn. Vi har åldersgränser på filmer för att veta vad som är lämpligt. Angeln
 

Artiklar från Familjeliv