Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

enkät - vad får ditt barn se?

Skrivet av angeln
Vad får ditt barn se och hur gammal är det?

Jag har en dotter på tre år och jag väljer ut vad hon ska se. Ibland får hon stanna uppe och se "Så ska det låta" annars är det Bolibompa och utvalda, köpta filmer. Pippi är en av favoriterna.

Tack för att ni delar med er av plågor och besvär av att vara förälder.
Svar på tråden: enkät - vad får ditt barn se?

Låter vi henne se för mycket?

Skrivet av  Filia
...lite på mornarna. Barn fungerar (åtminstonde våran) som vi att hon vill ta det lugnt den första halvtimmen. Det beror på tidpunkten vad hon får se. Lattjo ser hon ju gärna. Och Kubisarna på Nickelodeon.
Bolibompa tycker hon inte är så roligt längre och jag förstår henne. Det är egentligen bara Anki&Pytte och Byggare Bob som är vettiga.

Hon älskar däremot urbudet på Nickelodeon även om jag tycker att det är lite jobbigt med Rugrats och Svampbob.

Vi själva är TV-människor, och dottern ser nog en del vuxenprogram, men inte våld och sånt. Oftast somnar hon vid 19.30 ändå.

Ibland tycker jag att hon får se för mycket på TV - det har blivit en del i höst då jag varit gravid, och nu under den mörka tiden. Men man märker att intresset att sitta framför TV:n minskar när det är ljusare på mornar och kvällar. Det är positivt tycker jag.

Jag tycker inte om att använda TV som "barnvakt", men jag tycker att hon liksom vi skall kunna få bara dega om hon är lite trött efter en dag på dagis och sånt utan att behöva anstränga sig för mycket. Jag läser en del för henne, men hon är inte så hemskt intresserad av det. Det är svårt sånt där.
 

Artiklar från Familjeliv