Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Tv-spel

Skrivet av Lilla jag
Hur pass avancerade spel låter ni era barn ha tillgång till? Är det ok för en 8-årig pojke att spela "Command & Concor(felstavat?)" eller "Resident Evil". Är spelfantast själv men tycker nog att "Resident Evil" är ett för läbbigt spel för 8-åringar. Den manliga delen av hushållet håller inte med:)
Svar på tråden: Tv-spel

Jag tycker inte...

Skrivet av  Kajsa
Det är lämpliga spel för en 8åring, det fins så många riktigt bra barnspel till alla olika konsoler. Så jag kan inte förstå _varför_ man ska sätta sådana skitspel i händerna på sina ungar.
Alla läskiga spel betecknar jag som skitspel för barn!
Det fins liksom ingen anledning för en unge att spela sådana spel, tycker jag.
Jag är också spelfanatiker och i det jättelika utbud som faktiskt fins, hittar man hur många spel som helst som är för barn. Ett tips är att kolla vilken åldersgräns som är satt på spelet, och följa den.
 

Åldersgräns; självklart

Skrivet av  Förälder med ansvar
Håller absolut med föregående "talare"; låt ålders-gränsen avgöra. Av flera anledningar ska man som förälder hålla på åldersgränserna, inte minst, för att visa barn, att regler och bestämmelser är till för att hållas. Detta är otroligt viktigt!!! Föräldrar borde verkligen sanera bland tv-spelen och hålla bättre koll på vad barnen "roar sig" med.
 

Måste berömma Åhlens

Skrivet av  jonas björk
Åhlens har sedan länge "rekommenderad ålder" på alla spel de säljer, detta är en frivilligt iniativ som de gjort. Mycket beröm!

mvh\ jonas björk, västerås.
 

Artiklar från Familjeliv