Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Neopets?

Skrivet av Elanor
Är det någon som vet något om Neopets? Min son, 12 år, behöver föräldrars underskrift - infaxad - för att få access till det som finns på denna sajt. Det verkar ju helt OK, eller - är det något jag inte förstått?
Svar på tråden: Neopets?

C.O.P.P.A

Skrivet av  Marcus "Elwin" Björs
Det där är en amerikansk sida.
Enligt amerikansk lag får barn under 13 år inte ge ut personlig information utan sina föräldrars medlåtande.
Vi har ingen sådan lag i Sverige, men om ditt barn är så otroligt intresserad av att spela det så antar jag att det är okej.

Däremot så tycker jag att själva spelets syfte är ganska stulet från Tamagotchi.
Fast i och för sig är det ju rätt roligt att se vad världens barn har för virtuella husdjur...

Som sagt... hihi... Du bestämmer! =)
 

kul spel

Skrivet av  emberlin
Ett amerikanskt \'spel\' som går ut på att man ska samla \'djur\' och sköta om dom. Rätt kul brukar vara där ibland, särskilt för barn i hans ålder. Tycker du ska skriva på.
 

web-kamera?

Skrivet av  annika_s
Jag har i stort sett inget minne kvar på vår dator, och funderar på att köpa en web-cam till min dotter. krävs det "minne" på datorn, ska man installera nåt "program" ? Eller är det bara att ansluta och så fungerar det?
Hur ser USB anslutningen ut på datorn?(där sladden skall anslutas?
PS. Jag vet väldigt lite om datorer så all info är välkommen.
Annika
 

Artiklar från Familjeliv